|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Tack för info, samt ditt tidigare bra tips vid byte avskiljare. Ok då ska jag kika och få dit röret och membranet, sen får jag väl prova och se om det är olje avskiljaren som är grundproblemet. Kan det vara så att det kan räcka med rensing av returröret? Når man det från lilla oljetråget? Hälsningar Mikael |
|
|
Varsegod Bara glad nån kan ha nytta av informationen :) Svårt att seja men det kan ju räcka om de bara börjar bli lite tätt, ja ta ner lilla tråget Så ser du avrinings röret sitter med en clips på oljepumpen. funkar att använda en styv ståltråd och köra upp i röret. Dock ganska snäv böj på det i början men de funkar. Lycka till. Hojta till om det är nått du undrar över. Mvh Michael |
|
|
Var nere en snabb titt på bilen och såg röret, jag kanske va otydlig men det var det andra röret som går inne i insuget, som är löst vet du hur det är anslutet i framkant? eller skall det bara"ligga instucket" i insuget? Sen var det tyvärr spricka och olje läck på det röret du beskrev och kunde se i framkant, så det får bytas. Nästa vecka skall jag ta tag i detta så får vi se. Kanon med "vänner" på autopower. Hälsn Mikael |
|
|
Aha då förstår jag Det röret sitter i höger nederkant i fram kanten på insuger invändigt då. Är ett hål som det är intryckt i Kan kanske gå att lirka dit det ifrån membransidan men rekommenderar att ta bort spjälhuset går snabbare och lättare. =) ja det röret som det är spricka i gummit är vanligt fenomen finns att köpa på bmw runt 250kr komplett nummer 11151705301 är i alu större delen förutom en liten bit slang i början på röret som spricker. nummer 5 i bilden Länk Hoppas du förstår hur ja menar i mitt kryptiska svar hojta till annars. |
|
|
Inga problem jag hajar. Tack så länge hör av mig hur det går. Mvh Mikael |
|
|
Äntligen får jag köra e38 igen. Allt löste sig, röken försvann, kanske även ett stundtals kraftigt missljud som jag hade sista tiden, blev kanske ngt tryck eller sug men det var ett kraftigt vinande ljud. Det har inte hörts under dagens körning så det fanns förhoppningsvis ett sammnband. Tack alla för bra tips ang vevhus/membran. Mikael |
|
| Jag kan rekommendera er som gör denna operation att även byta mittre glidskenan till kedjan! Väldigt vanligt att plasten går sönder efter 20k+ mil | |
|
Man blir imponerad, ni är verkligen duktiga mekaniker. Ni som gjort det här kan ju tjäna en slant på att hjälpa oss andra V8a ägare när vi får dessa problem som ju verkar komma förr eller senare? ;-) |
|
|
hej har en 740 -99 som gick jätte dåligt! - de va den första katen på vänster sida som hade rasat (bränt) och packat sig i den andra. jag rensat ut den och damsugit ur den andra ;) starta och gick bra MEN dålig tomgång... PCV ventilen tänkte jag och byta den (den va kass) öppna och titta på menbranet. dock efter upp start och lite körning så lägger den stora rök moln :( så jag läste om OSV problemet, fa´n ska jag behöva plocka isönder halva motorn nu? finns de något sätt att tästa funktionen i OSV ? jag tog ner de undre tråget och tog av pcv ventilen igen, stoppa en slang i röret där uppe och tratta i en liter deisel, den ran rakt igenom... testa då att blåsa nerifrån och upp, gick att blåsa men vet inte var luften kom ut... så sitter här och funderar på funktionen... kan förstå att OSVen är en olje fälla ? eller? den ska dela vevhus gaser och olja som jag förstår de, men att när den är def. suger in olja i insuget. hur ser den ut invändigt? suger den olja från tråget? tanken slog mig att man kunde kanske ta bort eller kapa de nedre röret över olje invån då.. vad tror ni?? tack för många bra inlägg! |
|
| Har en lite avvikande fråga bara, vad hände med navet till remskivan sTriKe?, jag håller nämligen på med ett liknande arbete på min m60 då det kan vara bra att veta så jag inte gör något fel. | |
|
den är istorsett ihållig invändigt. Den suger inte från tråget i mitt fall så vara röret som går ner till tråget tätt samt oljeavskiljaren varav den blev full av olja då sög den in det i insuget isället för rinna tebax ner i tråget. Vad som hände med mitt nav? det givk sönder vid försök utav att lossa den stora bulten, så fick kapa lite på bulten mot navet så den släppte i trycket. sen var det bara att köpa nytt nav och bult på BMW :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.