|
|
|
|---|---|
| Är det någon som har erfarenhet av att köpa interface och kabel även program för att läsa av och återsälla service programen i bilen. | |
|
Kör på Ediabas 7.2.0/INPA 5.0.6 Tool32 3.9.0 Candriver 2.5.0.0 WINKFP 5.2.3 CoAPI 3.12.4 NFS 5.2.9 KMM SRV 4.31.1 INPA 5.0.6 NCS Expert 1.0.0.1 App.Version 3.1.0 Länk Länk Länk Länk Länk ? Fault Code Reading / Resetting ? Service Light Resetting ? Annual Inspection Reset ? Read / Clear / Reset Air bag Light codes ? Read / Clear / Reset ABS Light codes ? Apply Firmware & Software updates to your BMW ? ABS Wheel Speed Sensor checking ? Real Time Diagnosis and Display Data ? Full Diagnostics ? Live Data Checking ? Creation of Test Plans for Repairs/Upgrades/Updates ? EWS DMW Synchronisation ? Apply Firmware & Software updates to your BMW ? Read/Clear/Reset Fault codes and faults ? Programming of vehicle functions (inc retrofitting of items) ? Coding of vehicle functions ? Monitor information ? Key Memory and Personalising ? Key Matching and Remote Control Programming ? Car Memory Setup Features ? Reset Adaptations ? Individual Values ? Alignment ? Activation ? Module Version ? Reset SMG / SSG Functions read and delete errors - adaptations - driver programming - applu coding + Many more features BMW 1 Series E87 ? BMW 3 Series E46 & E83, E90 ? BMW 5 Series E39, E60 & E61 BMW 6 Series E63, E64 ? BMW 7 Series E38, E65 & E66 ? BMW 8 Series E52 ? BMW X5 Series E53 & E83 BMW Z Models E85 & E52 ? Mini R50, R52 & R53 + Other BMW Models eller BMW GT1,DIS,PROGMAN..A COMPLETE, DEALER LEVEL SOFTWARE DIAGNOSTIC PACKAGE FOR BMW AND MINI CARS |
|
|
Bianca: Du verkar ha bra koll på läget, så min fråga som novis på omnrådet diag för BMW är om det här Länk kan vara något som fungerar. Om jag fattar anonsen rätt så är det, 2 x DVD's with DIS v57, SSS v32, TIS, INPA Ediabas, NCSExpert 3.1.0 och interface inkluderat för 36 dollar, behöver man något mera? Eller vet du något annat ställe där man kan köpa ett komplett paket? |
|
|
Inot.. Helt Okej... det ska vara 3 DVDs.... det är vad jag drog ner från ftpn iallfall.. interfacet verkar OK BMWs nya ICOM kostar ca 1000 euro inkl fria uppdateringar en viss tid+support+ interface för det på ca 700 euro.över 50GB...det ersätter ALLA tidigare BMW prg hört rykten dock att interfacet från GT1an skall funka på ICOM:en |
|
|
Men det är en helt annan femma.. GT1;PROGMAN m.m duger mer än väl,Inot.....Kör på de du! mvh sebbe |
|
|
lite missvisande i annonsen,used by all sellers:) tidigare ja, nu kör bmw med ICOM A,B,C,ISTA D,P,ISIS osv |
|
|
Bianca: Med andra ord, jag klarar mig med det som säljaren på EABY har alltså. Jag skall ju ha det till min e65:a i första hand och 36 dollar är ju ingen stor kostnad direkt. Men å andra sidan, vet du något bättre så är jag ju öppen för förslag, men som den bekväme man är så vill man ju ha allt serverat i knät, just därför så var det paketet bra. Att googla sig fram till suspekta nedladdningar är jag lite skeptisk till :) Men kan du peka på något annat så är jag tacksam, interfacet kan man ju alltid köpa någon annanstans |
|
|
du kan göra på det..det blir bra .annars har jag dom programmen ifall du vill ha.interfacet kan man köpa överallt som du säger..powerposta din epost isåfall jag har privata konton på ftpn,så där kommer man inte in utan ett konto.. |
|
|
Hej tack för alla förslag. men nu är det en riktig novis som frågar,jag är ju van att laga fel med riktiga verktyg. Så min fråga är den länken som Inot visade från Ebay, funkar dom ihop med en vanlig laptop och man kan felsöka, släcka koder och fel medelanden till en E65 2004? |
|
|
Hej på er, Om man ska ha det till en E65 så skulle jag satsa på att inte köpa enbart ett ODB interface utan även ett OPS så man kan programmera. Kika runt så ser du vad som finns... /Thomas |
|
|
Funkar bra med en vanlig laptop, Jag köpte mitt interface från denna kille Länk Han har den på blocket också: Länk och då är den dubbelt så dyr. Letar man lite på tradera: Länk så hittar maså hittar man en del där om man inte vill köpa utanför sverige. Dock så har den säljaren iofs fått lite kritik här på forumet vill jag minnas, Nåja jag märker väl om det är skit eller inte :) |
|
|
Fungerar INPA/EDIABAS-interface för att ändra konfig. för t.ex. automatisk låsning av bilen vid färd? Har ett några år gammalt CARSOFT ODB-interface med COM-ports anslutning som jag kommer åt service och felkoder med, men inte konfigurering av dörrlåsningen. Mvh. Patric, BMWCS #4598 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.