|
|
|
|---|---|
|
Nu är det så att har satt på coilovers på bilen, men vill sänka mer, men fram tar det i dämparna så måste få ut hjulen en bit. Har hittat på ebay, den enkla versionen typ som på biltema fast med centreringsring på spacern. Hade tänkt 10mm. Nu är det så att på mina fälgar måste jag ha bultar med insex eller liknande. då jag inte kommer in med en hylsa och vanlig skruv. Verkar va väldigt svårt att hitta sån som är förlängda. Men gängan på dem skruvarna jag har nu är 26mm. 26-10= 16mm kvar då på gängan på bulten om det nu går att räkna så. Så frågan är räcker detta för att hålla fast hjulet? så man kan köra säkert? | |
| Länk | |
| Däck firma här i stan säger att det räcker med 5 mm in. Ca 4 gängor. Har så på 3 bultar på fram hjulen. Innan på alla fem på ena fram hjulet och inga problem men bara för min egen del (känns bättre) så flyttade jag över 2 av de längre orginal bultarna. | |
|
Hej! Här finner du 35mm hjulbultar: Länk Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
|
Jag såg dom 35mm bultarna. Men finns dom tlx med insex eller liknande? för kan som jag skrev inte ha vanliga bultar för kommer inte in med en hylsa. Har just nu bultar där jag har som en lite förlängre som jag får sätta på en hylsa, sen i ändan på förlängaren är det som torx liknande som passar i hjulbulten. |
|
|
Är det så smalt i fälgarna alltså? Det finns rätt så smala hylsor att få tag på. Det är nog svårt att hitta 35mm bultar med torx tyvärr. Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
|
Ja asså grejen är skulle ut och mäta innan men kommer inte in med skjut måttet så långt. men det är precis så dessa passar dom bultarna jag har med insex nu. Men om man köper riktiga spacers. Bultar man inte fast dom, typ som man skruvar på ett däck då spänner fast spacern sen kan jag använda mina bultar jag har nu? Menar såna här. Länk |
|
|
Ja det finns även spacers som man bultar fast på navet och sedan fälgen i spacern. Brukar dock vara minst 15mm. Jag skulle däremot rekommendera genomgående bultar, har fungerat bäst när jag testat. Mvh Viktor Örtegren E-post: viktor@schmiedmann.se WWW.SCHMIEDMANN.SE Vi har ALLT till BMW! |
|
|
Ta bort fälgen och stoppa in bulten i hålet så har du måttet på hur mycket det sticker ut. När jag bytte bromsar fram så fick jag köpa 15mm spacers köpte då såna som man bultar i navet sen fälgen i spacern har funkat kanon. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.