|
|
|
|---|---|
|
Sen en tid tillbaks blir min växelspak och knappen till växelväljaren väldigt varma,iofs har det vart värmebölja, men så varmt! Jobbar som kock och vet att jag pallar mer i händerna än andra.Kan kattarna ge sån värme strålning så att det går igenom? Nån som känner igen sig? | |
|
På min och farsans bilar så blir alltid det där röret som växelspaken sitter på alltid ganska varm efter en tids körning. Det är normalt. Däremot om det bränner så man nästan inte kan ta i den så måste ju något vara fel. Delen i skinn alltå handtaget blir aldrig varmt för mig, kanske lite men det är inga problem att ta i det. Endast det svarta röret blir varmt. //Schnitzer |
|
|
mitt rör blir också varmt, så jag har lärt mig att aldrig mera lägga choklad på växelspaks konsolen.. de smälter :( Handtaget blir inte varmt eftersom jag tror lädret isolerar. Vet itne varför röret blir varmt... |
|
|
Det var bra att denna fråga kom upp, jag har nämnligen åkt runt och funderat på vad det nu e för fel. Precis som ni skriver så e det bara röret som blir varmt, fast det kan bli rejält varmt.. Pontus |
|
|
en till med varm rör......? zaharald |
|
|
Det måste ju bero på hetta från växellådan, att värmen stiger. Jag kan inte tänka mig något annat. Det blir ju varmt i växellådan när man har kört en bit. //Schnitzer |
|
|
du har rätt Schnitzer, hoppas jag verkligen! zaharald |
|
|
Jag vet en hel drös med bilar som har detta att röret blir varmt så det ska stämma. //Schnitzer |
|
|
undrar varför spaken på min 245 a´ inte blir så varm?(hmm) zaharald |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.