|
|
|
|---|---|
|
Bilen: BMW 320D Automat touring 2008 svensksåld gått 5500 mil ej trimmad. Körde iväg imorse med bilen, allt var frid och fröjd. Tills den indikerade att "växellådan överhettad" hade kanske kört i 10 min. (blinkade till några ggr med gult sken) sen slutade det. Parkerade bilen hos en kompis och gick upp och fika och forska om detta.. men vart inte kloklare. ringde bmw och dom sa ingen fara så länge det inte är ett fast sken, paniken avtog lite. 1 timme senare så åkte jag för att lämna in bilen till bmw då halv vägs började det blinka igen, gult - rött ett par gånger och sen slutade det igen. parkera utanför bmw och går in.. fick inte tid förrens nästa vecka på onsdag så bilen står där nu. Nån som vet vad det kan vara, eller har varit i samma sits? Hur är det med garantin och så? För nu ser jag tusenlappar flyger iväg när det gäller en växellåda på så pass "ny" bil :( Mvh | |
| Maskinskadeförsäkringen bör täcka problemet eftersom den rullat under 10k mil och är yngre än 8 år. Om det nu är något allvarligt problem. | |
| Var bara en Temp sensor som hade gått.. puh! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.