AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
849

Stereon dog och återuppstod och dog igen... E39 98:a

Visa användare
185
Pirelli86
320da F31 -13
325da E91 -10
325i Cabrio -88
E90 Banracing
Börjar bli långtråkigt att sitta o lyssna på flickvännen sen radion (all musik) försvann...

det började sporadiskt utan logik att stänga av stereon (gissar att det är huvudenheten) som är en Bandare buissnes RDS i bland långa turer ibland korta stunder, midenheten lyser och visar klockan under tiden resten slutar att fungera... men nu har den stannat helt!

har kollat över berörda säkringar och har bytt dem bara för att! säkringarna ifråga är följande, Fram i handsfacket nr:25, 43, 44 och bak över batteriet 56 och 58,

har även bytt säkringen bak på bandaren...

har testat att sätta i en eftermarknads enhet men misslyckats med att få ström till den, har visserligen inte mätt om det finns spänning någonstans men anta att jag inte har det finns det något relä som kan vara boven i dramat?

har letat igenom hur många trådar somhelst som rör elproblem kring stereo utan att jag lyckats komma tillrätta med problemet, vart gör jag härnäst?

mvh
Visa användare
185
Pirelli86
320da F31 -13
325da E91 -10
325i Cabrio -88
E90 Banracing
Nu vart det löst, genom elschema för olika årsmodeller (då jag inte hittade för min) så kom jag fram till att det fanns vissa avbelastningsreläer ovanför batteriet på min touring, schemat visade olika placeringar och färger på berörda relän så jag tog helt enkelt och bytte plats på alla relän med samma färg och så vart felet funnet, blev att byta ett bränt relä!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.