|
|
|
|---|---|
|
Hej. Häromdagen så bytte jag Bränslepumpen som sitter i tanken och Bränslefilter samt "filterhuset" eftersom att jag råkade ha sönder det när jag först bara skulle byta filter. Men så blev bilen väldigt svårstartad efter detta plus att den dör ungefär vid ca 3000 varv. Ibland så startar den inte alls om man inte lossar bränsleslangen vid filtret och sätter tillbaka den direkt. precis som att det skulle va luft eller nått. Kan det va nån annan pump som är trasig nu?? Bytte den i tanken för att man fick soppatorsk vid kvarts tank. Kan tillägga att jag bytte viskokopplingen till fläkten i samma veva men det borde inte ha nåt med detta att göra. Trodde först att det va nått fel med det nya filterhuset men det är samma problem även om jag kopplar förbi det. | |
|
Fått någon lösning på problemet??? har samma trubbel men min dör lite tidigare.. MvH//Danne |
|
| Har inte kommit på vad det är ännu. Ska pröva mäta bränsletrycket till veckan. Undrar om det kan va pumpen som sitter under golvet på förar sidan? Nu är bilen stendöd iaf o står lite dåligt till. Men ska bogsera hem den i veckan o försöka hitta nått fel. Säg till om du skulle komma på nått. Mvh! | |
|
Om jag inte har fel så ska det sitta en extra hjälppump ungefär under förarsätet? som har fallerat för ett flertal på forumet, man brukar få felkod på den också - så kolla om du eventuellt har några felkoder först. Lite länkar som kanske hjälper: Länk Länk Mvh |
|
|
Var o kollade felkoder idag och fick två stycken. 1260: kontrollsystem ,förpump. 1255: trycksensor ,förpump. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.