|
|
|
|---|---|
|
Detta har hänt några ggr nu. Innan hände det oftare, men det jag gjorde var att byta minuspolskon bak på batteriet eftersom den gamla satt lite dåligt. Som idag så startade jag bilen, inga problem. Parkerade den och efter en halvtimma skulle jag iväg igen. Allt blinkar till men dör när jag vrider om nyckeln. Sen är den stendöd sånär som på en liten lampa vid färddatorn som lyser lite svagt. Testade med en telwin booster men det funkar inte alls. Allt sprakar å lever i bilen, telefonen lever och radion sprakar. å at blinkar typ. bilen tar inte heller emot laddning. :/ men jag testar det jag gjort innan. Och det är att ta bort polerna bak på batteriet, vänta en stund och testa. Och ja visst så startar den utan problem eller tugg på startmotorn. Sen är det inga problem att köra lr starta. Vad kan vara fel? Nån immobilizer lr vad? Fukt? Mvh | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Dålig batteri eller dåligt laddat eller dålig kontakt i anslutningarna. Min 540 betedde sig likadant när batteriet gav upp trots att det var "fulladdat" så hade det inte den kapacitet som det borde ha. Efter 20 sekunder med helljus på så sjönk batterispänningen från 12,8 (laddat 12 timmar) till 11.8Volt och hela bilen blinkade och solenoiden slog fram å tillbaka vid startförsök. Nytt 100A Nordström silver Inga som helst problem att låta helljuset stå på betydligt längre och inga startproblem alls. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Okej, tråkigt om jag ska behöva köpa nytt batteri. Detta är ju ett running Bull som är ca 4 år gammalt. :-/ Har ju underhållsladdat det med ctek laddare med jämna mellanrum. Hur kommer det sig att det funkar klockrent i flera dagarför att sen krångla i tio minuter. För det är väl typ så lång tid jag får vänta. Och varför kunde jag inte starta med booster? Allt flimrade i hela bilen. Får mäta med multimeter och belastningsprovare. Lr bita i det sura å köpa ett nytt. Vad kostar ett sådant på batterilagret? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kollat jordningen mellan motor och kaross? anslutningarna på startmotorn ?? respektive batteri sitter stenhårt ?? ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Ja det måste jag kolla upp. Vart sitter alla jordpunkter? Kam man kolla upp det på BMW tis? Lr den andra sidan med sprängskisser? Den jordpunkten bak sitter ju bara i en plåt vilket inte är så optimalt kanske. |
|
| Någon som kan svara på det? | |
| ha inget fett eller dylikt mellan klämman och polen... | |
| Man kan väl ha polfett, men kabelskor ska väl bara vara metall mot metall. Frågan är var alla större jordpunkter sitter??? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.