|
|
|
|---|---|
|
Tjo! Vill gärna byta till sänkningsfjädrar på min E60 M5 05:a. Bilen har EDC. Kommer den att påverkas på något sätt om jag byter fjädrar? Kan det uppstå några problem? Vill sänka typ 30mm fram och 15mm bak. Något bra tips på bra fjädrar? Har tittat lite på millway.se och de har märket HR, något att ha? "It's furious to be fast!" | |
| Jag har en uppsättning H&R sänknings fjädrar aldrig monterade om du är intresserad kan du få köpa dom för 3000:- inkl frakt. | |
| HR är väl bra grejer, men känner inte till om EDC'n, dock kan jag tänka mig att det inte är så bra att sänka med original dämpare då verksamhets området för dämparen inte blir optimalt. | |
| Jag hade h&r fjädrar på min gamla m5 och det funkade bra med edc dvs den blev betydligt styvare när man körde med edc på. | |
|
Det är ju bara fjädrarna jag vill byta inte stötdämparna. EDC kontrollerar väl endast stötdämparna? "It's furious to be fast!" |
|
Ja 153 Mercedes C63 AMG kombi 2011
BMW M3 E46 "CSL" ESS 2002 BMW 320d x-drive M-Sport E91 2010 |
EDC och sänkning är inga problem. Kör 35mm sänkning fram på min, enligt mig räcker det för att den inte ska se ut som en båt. |
|
Fick offert på 8000:- ifrån Bmw auktoriserad verkstad och 4000:- ifrån däckfirma för byte av 4 fjädrar och 4 hjulsinställning, exklusive material. Lönar sig att kolla runt.. Jakobenkvist: Ok. Om man endast kör på sänkning 35mm fram blir det samma nivå som på bakhjulen då? Har du en bild på din bil så jag kan få se hur det blev? "It's furious to be fast!" |
|
|
Bild på min gamla med H&R fjädrar Länk |
|
|
m3fl: snyggt! men din bil är sänkt både fram och bak? "It's furious to be fast!" |
|
| Japp fram och bak men bak sänker ju lite mindre har jag för mig. | |
|
m3efl : Hur många mm sänker din fjädrar och passar dom m6an? är intresserad! |
|
|
Dom har inte samma artikelnr så jag tror inte dom passar. Sänker 35mm fram 20mm bak. |
|
Ja 153 Mercedes C63 AMG kombi 2011
BMW M3 E46 "CSL" ESS 2002 BMW 320d x-drive M-Sport E91 2010 |
Har ingen riktigt bra bild rakt från sidan, men här är två stycken efter att jag sänkt den. Bilen ligger helt jämt efteråt. Länk Länk Denna bild är innan sänkningen: Länk |
|
Det är ju som natt och dag. Har ordnat fjädrar nu till fram och bak... och...20" fälgar :) "It's furious to be fast!" |
|
|
Kan meddela för de som vill veta att: jag har bytt till H&R fjädrar fram och bak och det blev inga fel med EDC. Sänkningen satt som ett smäck! ;) mycket råare stuk och hårdare väghållning ifrån start utan EDC och stenhårt med EDC inkopplat... "It's furious to be fast!" |
|
| Trycker på "gilla knappen" =) Bra jobbat o grattis till ett bra resultat! | |
|
Ah NICE! Hade tänkt fråga om detta också då det står på min 2do list :) Bara att gå igenom hela www för att hitta bästa stället att köpa på kvar då.. _______________________________ Hard to be a star in the sunshine |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.