AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
931

Centrallås igen

Visa användare
289
BMW525i
535i -90
SAAB 9-5 Aero 2005, E85 tuning Nordic Uhr.
Jag har läst i timmar på forumet om problemet med centrallås. Jag har själv en BMW 535i -1990 som strular.

Jag vet inte om det funkar med fjärren då jag ej har batteri, däremot krånglar det då jag låser med nyckel. Låser jag på förardörr låses passagerardörr och bagage, detsamma om jag låser på passagerardörr. Då jag står och låser vid passagerardörr hör jag ett litet surr ev från höger bakdörr. Värt att veta är att förra ägaren sa att det hela började med att höger bakdörr slutade gå att låsa för att helt plötsligt funkar bara lås på passagerardörr och bagage.

Jag måste nog plocka bort dörrsidan höger bak och kolla, men vaför funkar då ändå inte vänster fram och bakdörr, känns som att det kan vara något annat fel. Glappt nånstans, ärjat nånstans? Jag har läst massor på forumet men nångon som haft precis samma fel som jag snälla hjälp mig.

Tack för all hjälp.
//Håkan.
Visa användare
289
BMW525i
535i -90
SAAB 9-5 Aero 2005, E85 tuning Nordic Uhr.
Hej igen

Jag pillade lös inredning förardörren samt lilla ploppen på sidan av dörren och upptäckte att armen som låser förardörren hoppat loss. Nu går det alltså låsa/låsa upp förardörr och passagerare men ingen reaktion på bakdörrar. Att båda lås motorer gått sönder verkar lite otroligt.

Jag undrar därför om någon kan berätta hur bakdörrarna får reda på att de ska låsa sig då jag låser fram? Tänkte att de inte "vet om" när jag låst fram.

Tack för all hjälp.
//Håkan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.