|
|
|
|---|---|
axelsson |
Tjena! Hittade detta på ebay: Länk Är de färdig klippta bitar med svängar? Om man klipper och klistrar själv känns de som om de kommer bli fula skarvar? Någon som provat? |
|
Köp inget sånt! Bara skit om du frågar mig. Gör själv. Köp någon dyr film så ska du se att det blir bra. Annars brukar jag erbjuda vänner och sänt att göra Bmw bilar för 2000:- inkl material. Då plockar jag bort alla lister och viker in folien så man inte ser skarv. Och andvänder 3M dyraste film. Stockholm eller Göteborg brukar funka fint för mig ;) |
|
| 2000kr? Menar du hela bilen eller bara interiören då? :D | |
|
om du läser hela inlägget, 3d kolfiberfilm från 3M och att jag plockar ut alla lister så man viker in filmen bakom listen (inga skarvar eller dyl på listen) så får du svar på "roliga" fråga ;) |
|
|
Håller med, köp en rulla och klipp till själv. Raka lister är inga större problem att få till ett bra resultat på. Saker med lite konstiga böjar etc får man tänka till lite. Rätt mängd värme är receptet. Nackdelen med kolfiberfilm är att man har en begränsad uddragningsförmåga eftersom man inte vill paja 3D mönstret. Har lagt lite allt möjligt i kolfiber under vintern. Är kul när man får in snitsen, men lika förbannad blir man när man värmer för mycket så det blir små hål i filmen :-) 3MW: Har provat att lägga lite film på den lilla m-läppen på bakluckan, men det blir alltid lite luft i själva höjdskillnaden (ej bubblor) Kanske har något tips? du verkar hållit på lite... Lite luddig förklaring? :-) |
|
|
Har du någon bild på hur det ser ut färdigt? |
|
|
3MW alltså |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.