|
|
|
|---|---|
|
Tänkte byta stereon på min 320 e46. lite nojjig över att skada panelerna och undrar efter vettigt tips att ta bort dom. såg på tuben när dom gjorde det och då hade han nått snitsigt plastverktyg. Men sånt hittar jag inte. Sen vill jag kanske inte investera en förmögenhet i nån plastverktygsats som jag kommer använda en gång =) Passar på att fråga om nyare E46 Stereo är nått att ha? Fixar dom brända? mp3? osv | |
|
Det är bara den långa listen över handskfacket som behöver bändas loss. Den sitter inte särskilt hårt. Jag använde en vanlig bestick-kniv och började i underkant närmast dörren. Listen runt stereon är skruvad. /J Surf Or Die!!! |
|
| ok så lätt alltså. man vill ju gärna inte sabba den lixom. tack =) | |
| Det gick jättebra att fixa upp. Körde en liten kolla på stereon hur den satt och blev rätt ställd av att antennen till radion satt väldigt löst på. Ser oxå att den är tejpad runt och verkar inte alls passa riktigt. känns som nån haft i nått annat där men sen stoppat i orginalet och satt fast helt fel antennkontakt. Själva delen på stereon ser ju ut som det ska vara en rund kontakt med två spår i på sidan. Men då ser inte sladden ut. Radion har ju dessutom aldrig funkat så hmm. Anyways så pushar jag vidare på frågan vad man kan peta i där istället lätt? alltså Stereo från nyare BMW som grejjar lite mer än orginaskivor =P Eller kostar det pung att fixa fram? och kanske massa strul med kontakten. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.