AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
3.468

Värdering Lexus Sc 430

Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Vad kan en Lexus Sc430 från 2002 vara värd? Är sv-såld och bara gått 4400mil. Servad enligt bok och med 18" fälgar med bra däck.
KFM-bilen?

C:a 10.000 under billigaste under 10.000mil på blocket.se. Räkna bort risiga usa-bilar. Marknaden är död för tillfället.
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Är en god vän som har bilen. Vet inget om KFM men vet att han ägt den senaste 2 åren.
iM
149
iMike
550i GT -10
BMW R nineT -14
MB E 430T -02
Länk
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Ska komplettera med bilder så fort jag får möjlighet. Förövrigt verkar annonsen bra? Länk
po
54
politby
750i -05
CTS-V -09
Outback 3,0 -04
Boxster S -03
SC430 är en av toppkandidaterna i mitt pågående letande efter en cab inför (det som är kvar av) sommaren. Det är troligen den mest problemfria bil man kan köpa.

I alla delar en otroligt imponerande bil men jag har haft svårt att hitta en med godkänd bakgrund till ett pris som motsvarar hur marknaden ser ut. Tyvärr tror jag att din vän antingen får behålla bilen (som nästan har samlarstatus eftersom det finns så få i landet) - fattar inte varför han vill sälja den f ö - eller sänka förväntningarna radikalt vad gäller priset.

Vi talar om en 10 år gammal bil av första årsmodellen visserligen lite körd men 4, 5 eller 10k är nästan irrelevant i jämförelse för en SC. Den gör utan vidare 30k och den kommer inte att gå sönder en enda gång. :-)

Det finns 2 andra svensksålda till salu just nu, de ligger också över 200' och lär inte bli sålda på länge än. Jag har just lagt ett bud på 130' på en privatimporterad (från Europa) med 10' verifierade mil men förestående kamremsbyte. Den har varit avställd sedan förra hösten och jag är nästan säker på att budet går hem eftersom jag vet att ägaren behöver pengarna.

Jag råder din vän, förutom att leta fram en kamera och ta några bilder till annonsen, att antingen behålla bilen eller svälja förtreten och sälja den till ett pris han kan få ut. Jag ger honom 155' cash om den är schysst.

Inte ute efter att desillusionera men jag har själv ett antal V8:or på marknaden och det är inte upplyftande.

Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Bilen var faktiskt lättsåld och gick till nästan utsatt pris nu i helgen.
Någon som har eller känner någon som har en till salu.
Svensksåld + lågmil och helst -05 el nyare.

EB
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.