|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har köpt en nyckel till min BMW av årsmodell 2008. Nyckeln är begagnad och kommer från en krockad bil. Har sökt på internet men hittar ingenting.. Någon som vet var man kan programmera om nyckeln till min bil? Helst nära västra götaland. Tacksam för svar. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Fjärrfunktionen till lås är det väl inga problem med det görs väl enligt instruktionsboken.som på tidigare årsmodeller gissar jag på. Men startfunktionen/spärren lär du inte komma förbi så lätt. Nycklar med rätt starttransponder kan du bara köpa av BMW. Om man nu inte är en biltjuv för öst förstås som har speciell utrsutning för att manipilera startspärrar. Det finns kinautrustningar att köpa för manipulering, men dessa har varit ganska dyra tidigare åtminstone. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Utrustningen kostar runt 3 - 4 000 kr på nätet. Tycker att det borde finnas en nyckelsmed som kan lösa detta med programmering av startspärr. |
|
|
Är inte iden med startspärr att det INTE skall gå via låssmad? /Gunnar /Svart(303/9) 740iA |
|
|
Det kanske det gör. Men vet att det utomlands går att göra hos en låssmed. Tror lösningen till slut blir att köpa en ny nyckel hos BMW. |
|
| Ny nyckel ligger på i runda slängar 2000:- hos BMW. Smidigt sätt att slippa problem. | |
|
lyfter tråden igen För numera 1 år sedan slutade en av mina nycklar fungera efter att batteriet gjort en djupurladdning (pga strejkande fläktslutsteg). Har fått rådet att omprogrammera nyckeln på bmw till en kostnad av ungefär 900 kronor, om detta inte går kostar ny nyckel omkring 2000 kr + initiering som man får göra själv. Det är knappt värt 2000 kronor, ännu mindre 2900 i värsta fall. Finns det ingen annan än BMW som kan göra jobbet? känns som otroligt dyrt för något som borde gå relativt snabbt. |
|
|
kontakta någon biltjuv...annars får du nog vackert vända dig till BMW. Finns en mening med att du bara kan göra det hos respektive bilmärkes generalagent. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.