AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.149

Vilken skillnad är det på Professional CD från VDO resp Alpine till E90/E87?

Hej,
Jag har en Buisness CD spelare och ska uppgradera den till en Professional. Jag är ute efter bästa ljudkvaliteten från de analoga högtalar signalerna.
Vad jag förstår så verkar det finnas professional enheter från Siemens VDO och Alpine.
Är det någon som har koll på eventuell skillnad i ljudkvalite på dessa? Är det enbart Siemens VDO som gör professional spelare sedan 2010 eller gör alpine fortfarande spelare?
På nyare spelare har jag mest sett VDO med eller utan bluetooth. Den utan har inte ens MOST bussen.

Tanken är att enheten ska gå till en ljudprocessor som tar in högtalarsignalen från höger/vänster och sedan ger ut tidskompat till slutstegen.
Jag är medeten om att det finns olika modeller av professional beroende på vilken värd bil de suttit i och vilket högtalarpaket som suttit i värdbilen.
T.ex. har logic7 och invidual enbart digitalt ut från början.
Om man inte haft hifihögtalarna så är eq satt väldigt konstigt också.

Detta går att fixa genom att programera/reseta huvudenheten och skriva in i CAS att man kör hifihögtalarna så går förstärkaren igång igen och man slipper fördefinierade EQ:n som är ställd om man inte har diskanter.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.