|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Darryl |
jag hade en gammal m5 92 som vi pressade upp till över 1400hk innan den gick till skroten, den sprack på första provkörningsdagen hannköra i ca 25 min men det var den värsta halvtimmen jag nånsin varit med om 0-100 på under 2 sek. hur vi gjorde det är en väldigt lång men inte särskild lyckosamm historia. |
|
puuh..... tror jag vad jag vill om.... |
|
|
Darryl >> Till nästa gång, skriv en realistikt 0-100 tid om du ändå ska hitta på historier, 2 sekunder går inte, oavsett 2 miljoner HK |
|
|
Wald ! Så du tycker att HKantalet var realistiskt ? =) Länk |
|
|
Vore det inte lite fräckare med vem som har minst pållar under huven istället? who dares wins... |
|
|
HAr minst pållar under huven! 2.7 icke överladdade hk på startmotorn:D Asken |
|
| 0-100 på två sekunder går visst med en bra bil på klibbiga däck och klistrad bana. Hur skulle man annars kunna köra 0-340 på 6,4s? | |
Deliq |
De värsta rallycrossbilarna gör 0-100 på ca 2,5 sekunder. Dessa har dock 4-hjulsdrift, slicks, är lättade till under 1000kg och har runt 400hk, SAMT en utväxling som gör att de toppar max 160 - 170km/h Jag tvivlar inte på Darryls uppgifter om att bilen var otroligt snabb, men något friserade är de säkert ;-) M V H // Deliq *** Var glad så länge du lever - sen är det försent *** |
| Mäkinen: Jag håller med dig. En liten jämförelse man kan göra är ju faktiskt att titta på Dragracing bilarna som gör 0 - 100 på ca 1 sekund så visst går det. Fanken de accelererar ju till ca 500 km/h på ca 5,5 sek. Inte illa men de har ju visserligen typ 6000 hk. | |
|
har för mig att jag har sett uppgifter på att en topfuel bil kan göra 0-100 på 0,6-0,7 sek!!! men jag är inte säker, rätta mig om jag har fel?! |
|
Deliq |
>stensth Helt riktigt angående TopFuelers tillägg: 0-402m under 5sekunder, sluthastighet +400km/h M V H // Deliq *** Var glad så länge du lever - sen är det försent *** |
|
Själv ligger ja på en 215 hästar ungefär och ett vrid på 315nM de trycker på rätt bra men bilen väger ju ändå rätt stadigt Mvh Mr-speed P.s En topfuel gör 0 till 100 på 0,8 sek å som en del av er vet så kom sveriges första 4 mellan den 12-14 july på PIte podden Midnight sun internationals ET 4,93sekunder sluthastighet 491 blås Sug på den. Pite regerar D.s BMW...för att du älskar det goda =) |
|
|
E man på delad 4:e plats eller.... Näää har juh inte fått bilen än.... Vill oxå ha kompressor..... |
|
| Just nu 408 bromsade, kommer bli ca. 100 till till våren. + lite NOS också för syns skull :-) | |
Deliq |
Lägger jag ihop 540'n och 318 har jag 399 BMW-hk Om jag dessutom adderar snöskotern 15, trädgårdstraktorn 12.5, snöslungan 9, motorsågen 1.5 och trimmern 1, så har jag totalt 438 hk i garaget ;-) Svårt dock att utnyttja alla samtidigt... M V H // Deliq *** Var glad så länge du lever - sen är det försent *** |
|
Bla bla bla.... visste att det skulle komma såna svar! Klart jag vet att det går att köra 0-100 på 0,7 sek eller vad f*n som helst... men inte med en 1400 Hk M5:a med vanliga däck, vilket killen som hittade på att bilan hade 1400 hk troligtvis hade på sin bil, eftersom han ljög så dåligt.... Braxen >> Nej jag trodde inte på nått i hans inlägg! |
|
Crusty |
BMW:s formel 1 bilar från 1983 hade ca: 1440 hk och ingejörerna var överlyckliga om bilen höll ett helt race!! Men att en privatperson lyckas trimma en M5 motor till samma effekt tycker jag låter orimligt! Men det e ju bara min mening! ///Crusty |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.