AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.270

Byte innertakfärg F07, F11 vettigt?

Funderar på att köpa en F11 eller F07, med Oyster (F11) eller Elfenbenvit (F07) inredning samt panoramasoltak, begagnad. Förmodligen iTyskland.

M-paketet är riktigt snyggt på F11 tycker jag, MEN då verkar "BMW Indivudual Antrazit innertak" följa med per automatik. Samtidigt ser jag många fina F07, som dock har svart innertak.

Jag vill ha ljus och rymd i kupén (inte bara från glastaket...) och frågan är följaktligen; är det ett rimligt projekt att byta ut det befintliga innertaket mot ett nytt? Givetvis går allt, men blir kostnaden vettig? Jag skulle inte göra arbetet själv, så arbetskostnaden tillkommer.

Antar att det behövs bytas mer än bara taket, även klädsel på stolpar och kanske tom dörrarnas översidor?

Kunskaper emottages tacksamt!!!
3M
718
3MW
E36 Ti
tror nog att du är rätt ensamm om att tycka om ljus inner tak.
Men smaken är som baken delad :)

Jag tycker du slänger upp en annons på blocket och skriver att du vill byta inertaks färgen inkl stolparna osv mot en ljus sådan. då kommer du få rätt så bra med svar kan jag lova. sedan så lämnar ni iväg båda bilarna på samma ställe och står för kostanden för montering och demontering. VIPS har du fått det du vill ha fär endast arbetskostnaden och du gör någon annan mäniska väldigt lycklig :D
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Jag frågade efter samma sak som du för många år sedan, eftersom jag också tycker illa om svart innertak. Det svar jag fick då var sådant att det inte verkade överkomligt, men kanske är det annorlunda med de nyare modellerna.
För övrigt tycker jag svart innertak i bilen är ungefär lika lockande som att ha svart innertak i vardagsrummet.
Tack för två snabba och kul svar!

Spontan (och än sålänge teoretisk) fråga här då...någon F11 eller F07-ägare som skulle vilja byta?

Fler komplikationer jag inte tänkt på (tex airbags etc)?
3M
718
3MW
E36 Ti
skriv en annons på blocket och fråga. sedan så får du göra en deal med någon spekulant och när bilen är hemma så möts ni upp.

Hadde det varit en F10 så har jag en bil jag skulle byta med DIREKT! :D
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Ett litet obs! Jobbade med innertak på Volvo för ett par år sedan. Där byggde man alla innertak individuellt till en specifik bil. Det sitter rätt mycket elektronik fästat på ovansidan av taket, beroende på vad det var för utrustning och marknad.
Går säkert att pillla loss. Men känns som en hel del risk att saker kan gå snätt.

Ett annat alternativ är ju att eftermontera M-paketet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.