AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.610

E60/E61: Knarrande ljud vid passagerarrutan.

Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Har en störande knarrande ljud som kommer från ovankant av rutramen på passagerardörren när rutan är helt uppvevad, Duttar man till på knappen så rutan åker ner någon millimeter så slutar det.

Är precis som något kommer i spänn och att det är därför det låter.

Svårt att lokalisera ljudet men låter i ovankant av rutan/rutramen när man kör över ojämnväg i stan eller konstant i motorvägsfart.

Någon som varit med om något liknande.

(plastigare bilskrälle får man ju leta efter) E39 måste varit en bättre bil :D

Mvh Chrille
ba
15
banani
Bmw 525IA Touring -04 E61
Har liknande fenomen. Slutar knarra när man hissar ner rutorna en bit, kanske är det gamla torra lister som är boven?
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
Ett klassiskt problem som alla E6X lider av. Jag smörjde in alla gummilister med ett gel jag använder till däcken. Har funkat fint i över ett år men nu börjar det komma tillbaka. Finns en hel del skrivet om problemet här på forumet.
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Finns klisterremsor som går att sätta på karossen för att få bort gnisslet. Fick det på garanti -06 när jag hade det problemet på min bil och det fungerade bra. Remsorna borde gå att köpa på BMW. ( finns en servicebulletin om detta)
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Tack för svar!
Köpte slikonstift och matade på alla lister! Nu är det knäpptyst :D

Mvh Chrille
Na
199
Natas
E61 530 - 06
Silikonstift? :S

Inte att rekommendera alls!
Karl-Hilding
Varför är inte silikonstift att rekommendera?
Do
181
Dofus
E39 528i -00
Troligen för att problemet är att listen rör sig mot karossen där den egentligen borde hålla sig stilla.

Om man lägger på silikon så kommer den glida ännu lättare, men man har ju då löst problemet åt "fel" håll. Kommer troligen inte fungera så länge.

en ordentlig rengörng bakom listerna kan funka rätt bra med, få bort allt vad vax och så heter.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.