|
|
|
|---|---|
|
Hej alla lyckliga M3 ägare. Jag är snart en ibland er, men jag kan behöva lite råd och tips vad jag ska kolla efter och kanske lyssna efter nu i helgen när jag ska titta på min första M3:a. Jag är tacksamm för alla tips. Bilen är en M3:a från 95 som gått 8500mil, priset har jag fått ner till 150.000:-. Verkar det vettigt. Bilen är helt orginal. Tack på förhand!! | |
|
Om det känns som ett bra köp så slå till, men pruta lite till, det går alltid, även om jag tycker det var ett hyffsat pris.. Mvh Tamm_Tamm |
|
|
De som jag hade haft som krav: Full s-bok,kvitton på allt som gjorts,ringa upp tidigare ägare,missljud m.m i motor/drivlina,all el ska funka,gjort m-test eller lämnat in den på verkstad för fullständig koll Mvh Marcus |
|
Jonas M3 |
köp min M-Tritschka |
| Ska du då åka sparkstötting på Knutstorp Jonas?? :-) | |
|
Kolla så att el-hissarna funkar riktigt.rutan ska ju gå ner en bit när du öppnar dörren.Kolla sen bromsar,lyssna efter missljud samt kolla skarvar för att kunna upptäcka eventuella krockskador.150 000:- tycker jag låter som ett väldigt bra pris!Är den okej och riktigt servad så skulle inte jag tveka på att slå till!! Lycka till! Mvh Ricke |
|
|
De där med fönsterhissarna e det många som hänger upp sej på. En uppsättning nya däck kostar betydligt mer än o laga sådana småsaker. Kolla ägarhistoriken, ring upp o kolla vad det e för typ av folk som kört bilen, det säger en hel del om den. Det som e (kan bli) dyrt e ju motor/växellåda osv, häng inte upp dej allt för mycket på lite stenskott... Slitdelar; koppling bromsar osv. Bara pruta om du finner saker. Kolla så allt funkar (allt från småelektonik till full verktygslåda). Historik/Dokumentering. Har du nån polare med M erfarenhet kan det vara guld, bara o ta med. |
|
Jonas M3 |
tamm tamm. tänkte åka din istället, he he...närmin sitte i sandfollan....ps: kommer ni upp eller? M-Tritschka |
|
Jonas M3. - Jag e sjuk som ett litet barn för tillfället... ska väl försöka kurera mig tills nästa vecka då man ska knega i Storstaden (STHLM), måste vara frisk till dess, kör söndag... Men kör så det glöder, Extraktorn får inte vara mindre än vit så hårt måste du köra... :-) Ta det lungt så hörs vi efter det hela, annars inte :-\ |
|
| Tack för alla goda råd | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.