AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
474

Tips vid köp av M3:a

fa
20
faltmars
BMW M3 -95
Hej alla lyckliga M3 ägare. Jag är snart en ibland er, men jag kan behöva lite råd och tips vad jag ska kolla efter och kanske lyssna efter nu i helgen när jag ska titta på min första M3:a. Jag är tacksamm för alla tips.

Bilen är en M3:a från 95 som gått 8500mil, priset har jag fått ner till 150.000:-. Verkar det vettigt. Bilen är helt orginal.

Tack på förhand!!
Ta
42
Tamm_Tamm
M3 Coupe 93:a
Om det känns som ett bra köp så slå till, men pruta lite till, det går alltid, även om jag tycker det var ett hyffsat pris..

Mvh Tamm_Tamm
//
1.681
///Mackan
Bmw 530d F11 Xdrive Msport
Bmw 330 touring -02
Bmw E30 2.7 sugis -89
De som jag hade haft som krav: Full s-bok,kvitton på allt som gjorts,ringa upp tidigare ägare,missljud m.m i motor/drivlina,all el ska funka,gjort m-test eller lämnat in den på verkstad för fullständig koll

Mvh Marcus

Jonas M3
köp min

M-Tritschka
Ta
42
Tamm_Tamm
Ska du då åka sparkstötting på Knutstorp Jonas?? :-)
Ri
825
Ricke
540ia -97
1602 -71
Kolla så att el-hissarna funkar riktigt.rutan ska ju gå ner en bit när du öppnar dörren.Kolla sen bromsar,lyssna efter missljud samt kolla skarvar för att kunna upptäcka eventuella krockskador.150 000:- tycker jag låter som ett väldigt bra pris!Är den okej och riktigt servad så skulle inte jag tveka på att slå till!!

Lycka till!
Mvh Ricke
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
De där med fönsterhissarna e det många som hänger upp sej på. En uppsättning nya däck kostar betydligt mer än o laga sådana småsaker. Kolla ägarhistoriken, ring upp o kolla vad det e för typ av folk som kört bilen, det säger en hel del om den. Det som e (kan bli) dyrt e ju motor/växellåda osv, häng inte upp dej allt för mycket på lite stenskott...

Slitdelar; koppling bromsar osv. Bara pruta om du finner saker.

Kolla så allt funkar (allt från småelektonik till full verktygslåda). Historik/Dokumentering. Har du nån polare med M erfarenhet kan det vara guld, bara o ta med.
Jonas M3
tamm tamm. tänkte åka din istället, he he...närmin sitte i sandfollan....ps: kommer ni upp eller?

M-Tritschka
Ta
42
Tamm_Tamm
Jonas M3. - Jag e sjuk som ett litet barn för tillfället... ska väl försöka kurera mig tills nästa vecka då man ska knega i Storstaden (STHLM), måste vara frisk till dess, kör söndag...
Men kör så det glöder, Extraktorn får inte vara mindre än vit så hårt måste du köra... :-)

Ta det lungt så hörs vi efter det hela, annars inte
:-\
fa
20
faltmars
BMW M3 -95
Tack för alla goda råd
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.