AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.851

BMW M3 2009 TYSKLAND KÖPA

Ku
102
Kushter
E92 BMW M3 2009 DKG
Hej!

Nu är det min tur tänkte åka till Tysland nästa vecka hämta/köpa ny bil. Det är första gången jag gör detta. Vill ha lite tips vad en M3 ska ha för utrustning? Så jag inte missar något viktigt.

Chassi nr på denna bil är följande - wbswd93589p361046
Är det någon som kan plocka fram info vad denna bil har för utrustning eller någon annan viktig info man bör känna till.

Alla råd och tips behövs!

Tacksam för alla svar.
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Kushter...

Varför åka till Tyskland och köpa en USA-imp M3a??!!!
KÖP en tysk-såld istället...
USA-imp kan du köpa här hemma oxå,det behöver du inte åka till tyskland för att köpa
La
186
Lardy
Bmw M5 Individual 3,6 -90
Bmw 545i/6 M-sport. -05 Bmw 540it/6 #225 -95
Bmw 320it M-sport -03

BMWCS #07336
Sök chassienummret på google så får du nog fram en del viktig info och eventuella bilder.

Lardy
Länk
Ja, alltid bra att ställa dessa frågor på forumet innan köp... :)
oj jeessus, här gäller det att kolla alla bilar. Jag tror att du finner bra M3 or här hemma också som du kan pruta ner bra. Om du köper i Tyskland så köp då en BMW Premium Selection så vet du att den har rätt historik och du släpper lik som den som länkades ovan. Dessutom be alltid om kopia på Fahrzeugbrief så du ser tidigare ägare. Vad är din budget? Årsmodell? Mil? Prisidé?

/Anders
Ku
102
Kushter
E92 BMW M3 2009 DKG
Trodde denna var en tysk om jag ska vara ärlig. I kontakt med säljare så sa han aldrig krockad eller så och den var tysk. Men jag trodde denna bil var i sin ordning. Tänkte kolla här först vad ni hade och säga. TUSEN TACK BIANCA
Ku
102
Kushter
E92 BMW M3 2009 DKG
Årsmodell 08 09 10 Mil max 5 tusen mil Priside runt 400max

Letar hela tiden...kanske blir en sv-såld endå.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Du kan utifrån ett BMW-chassinummer enkelt utläsa själv (dvs. utan att använda någon onlinetjänst) om det är en USA-modell eller ej. Sjunde tecknet i chassinumret är 1 för vänsterstyrda EUR-bilar, 2 för högerstyrda EUR-bilar och 3 för USA-bilar. I det här fallet är det just siffran 3 på sjunde positionen i chassinumret.

/Masten
Ma
13
Mange_80
Z4 3.0i Roadster -05
Och den har varit krockad vänster fram och fått en salvagetitel utfärdad... Känns absolut INTE som ett bra köp... :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.