|
|
|
|---|---|
|
Hej, har haft problem med att bil rycker till vid gaspdrag, händer inte alltid men med jämna mellanrum. Samt att den ibland dör på tomgång. Tycker inte att det som låter som att den går orent utan den helt enkelt bara klipper motorn i en sekund för att sedan gå som den ska. Iaf så lämnade jag in bilen till en duktig mekaniker som kopplade upp bilen till datorn och fann massor med felkoder från långt tillbaks. Så han raderade alla och stack iväg och provkörde och bilen är helt felfri... Inga som helt tecken på ovan nämnda problem och inga nya felmeddelanden dyker upp. Så till min fråga, kan det vara så att problemet är avhjälp med att det raderades felkoder endast? Tänker mig som en vanlig pc ibland måste rensas för att fungera bra. Tacksam för svar och eventuellt om det finns fler med denna upplevelse! Bilen är en 540 e39 -98 | |
|
Har samma funderingar. Min går lite ryckigt vid jämn fart, har felkoder från en justerenhet som styr insugsspjällen. Den har jag bytt men har inte raderat felkoder än. Bilen går fortfarande ryckigt. Kan det vara så att den inte "förstår" att den är fixad om man inte raderar felkoderna? Men den här justerenheten behöver ju inte vara boven heller. Men värt ett försök. |
|
smitran |
Hej! Är inte säker men har för mig att nyare MB,BMW från -04.Känner av om felet är åtgärdat och därmed raderar felkoder samt accepterar den nya delen ex. ABS sensor dom byts ut och lampan slocknar när systemet känner av enheterna. Smitran |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.