|
|
|
|---|---|
|
Hej, Tänkte skaffa mig en 325i cab. I sverige ser jag bilar 09-or från 270 till 340 papp, där alla sägs vara i bra skick. Sänker verkligen 6000 mil priset med 50-60k på en sådan bil? Värde minskning med 10:- milen ?? Eftersom jag kör typ 1000 mil om året tänkte jag att en bil med lite mer mil på mätaren är OK - 8-10k på en 2009-2010 kanske... (tänker jag fel?) Är det smart att importera i denna prisklass eller är det same-same med svenska priser? verkar ligga runt 30k euro på tyska sidor men kanske lite mer utrustade... Jag vill ha bilen i minst 10 år (är inte typen som byter ofta) så andra/tredje-handsvärde betyder inte så mycket för mig. Tacksam för input - | |
|
Tycker du tänker helt rätt ang miltal 8 tusen osv. Hellre en som gått lite mer och billigare än en som stått och torkat sönder i ett garage. Alla kablar och skit blir bara spröt när det inte används och samtidigt är eventuella barn sjuk domar borta från bilarna. Ang import är vissa emot, men själv föredrar jag det. Dels inget salt och skit där nere och framför allt har bilarna fått rastas av lite. Inte en massa fis körning som här hemma. Nackdelarna med import som många alltid gnäller om är skuvade mätare, krockat osv, men det kan även göras på de svensk sålda. Mitt tycke och jag hade satsat på en som gått lite mer. Lägg hellre de 50-60 pappen på dig själv eller fru/barn. Lycka till |
|
|
instämmer med föregående talare angående det där med importerade bilar. Vet man bara att mil och liknande är ärligt så väljer jag en importbil alla gånger före en svensksåld. En svensksåld bil med ett par år på nacken ute på våra "fina" vägar i kombination med salt och varmgarage på vintrarna plus en massa kallstarter i -20 grader varje vinter är inget jag föredrar direkt.. Svensksålda bilar borde bannemig vara billigare än importbilarna.. |
|
| Min 2011:a anses vara värd 33 kr/mil mindre när jag byter in den i höst. I ditt fall ovan motsvarar det ett tapp på 198.000 kr. Dock anses ålder idag vara värre än mil så den borde rimligen ha ett ännu större tapp. Begagnatmarknaden anses åter vara "död". | |
| Import är säkert inget fel om man bara kollar upp historiken noga finns alltför många dåliga importer som rullas in över gränsen för övrigt tror jag inte salt är ett problem på en cab då den troligtvis mestadels sommarkörts | |
|
Ok, Tack för inputen. Om man köper från en av BMW's selected dealers, behöver man ändå borra i om bilen är krockad/mätarjusterad, eller kan man ta säljarens ord -naturligtvis carfax motsvarande måste begäras. |
|
|
Försök alltid kolla upp objekt. "Säljarens ord..." :) Och angående borrningen, brukar själv dra ett par testhål i kardantunneln på intressanta objekt för att verifiera att fluxkondensatorn sitter fast i modermodemet. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.