|
|
|
|---|---|
|
Har ny fått skeva bromsskivor fram och vore tacksam för tips om var jag hittar billigast? Tackar på förhand! 635CSi -86 Mvh Bernsa | |
|
Länk Finns ännu billigare (typ 85€) men vet att de i länken är att lita på samt att de skickar till Sverige... |
|
|
Tack för tipset! Så mao passar E28:ns skivor rakt av? Mvh Bernsa |
|
|
Tack för tipset! Så mao passar E28:ns skivor rakt av? Mvh Bernsa |
|
|
Ingen skugga över dig Dawwe. Men det känns som att man får väldigt lite gehör och hjälp i det här forumet nu för tiden. Man får väldigt få, eller inga svar alls. Men det kanske är jag som ställer fel, ointressanta eller för dumma frågor? Mvh Bernsa |
|
|
Hej Bernsa. har du kollat så att det inte är de snett bakåtriktade länkarmarna som är slut i storänden?? Det är mycket vanligare än att skivorna är skeva. vanligt att folk bytte skivor på E28 då det känns likadant som nr 6 är slut Länk bara så du inte byter i onödan. Mvh Jonas B. |
|
|
Hej Jag har nästan nya skivor fram som du kan få billigt, om du vill testa. Har du vägen förbi Örebro är det bara att hojta till. Vill inte skicka då det är dyrt... Vad gäller e24 vs e28 kolla på realoem om de har samma artnr. /Bosse |
|
|
Tack för svar! @Jonas: Hm, nu hann jag tyvärr lämna in och fick bytt på Mekonomen. 2750:- inkl jobb och material kändes ok. Men de finns fortfarande lite vibration kvar vid inbromsning (har iofs inte bromsat hårt ännu) så du har väl "tyvärr" rätt. Fast jag vet dock stt högra är bytt. Kan det ändå vara det? @Bosse: Tack ändå! Mvh Bernsa |
|
|
Vanligaste felet är just länkarmarna, Är inte så dyra i Tyskland, jag bytte alla INNAN det börjar. Köpte ett komplett kitt som var väldigt prisvärt. Mvh Jonas Brinell |
|
|
Har även en mindre vibration som bara dyker upp mellan 95-100km/h. Kan även länkarmarna vara orsaken? Har balanserat alla 4 hjul.... Mvh Bernsa |
|
|
De gör att vi Vibrationerna kan komma o gå nästan hur de vill. Min blev dom ny i styrning Och väldigt direkt. Jag bytte alla fyra då, men minns hur mina 528-E28 var. Då bytte jag bara de snett bakåtriktade och allt blev super Mvh Jonas B |
|
|
Med övre och undre menar du då nr 6 och nr 11 som ska bytas (RealOEM)? Konstigt att dom kostar så olika, eller? Mvh Bernsa |
|
|
Helt rätt,nr 6 o 11. men går att hitta hela länkarmar till bra pris. Jag köpte i tyskland direkt, ca 30% av priset i sverige. Kommer inte ihåg var bara. Köpte bussningarna till hela bakvagnen med + alla tätningar till diffklumpen......det blev en del,men jädrar vad bra det blev...... Mvh Jonas Brinell. |
|
|
Har iaf nu beställt nr 6 hos BMW i Solna och tid hos Mekonomen nästa vecka, så får vi se.... Tack för tipset! Mvh Bernsa |
|
| Lätta vibbar "ibland" hade jag oxå innan (19"!) trots HELT nytt chassie, till sista bussningen. Orsaken? Inte tillräckligt runda däck. Lösningen? Balansering inkl mätning av vägtrycket samt matchning av fälg mot respektive däck så vägtrycket blev högst 10kg. Resultat? Inga vibbar! Kostnad? ca 1000kr. | |
|
Tog nu en titt på den aktuella länkarmsbustningen, och den verkar "dess värre" frisk. Vad kan då vara orsaken till vibrationerna? Hjulinställning? Mvh Bernsa |
|
|
Har nu "kört in" skivorna och bromsat kraftigare från högre hastighet. Tyvärr är samma starka vibrationer/skakningar kvar och vibration i rullande 90-105km/h. Bytte alltså skivor i onödan och vet att jag har friska länkarmsbustningar. Ootroligt frustrerande! : ( Någon som har nån annan idee på lösning? Mvh Bernsa |
|
|
Fick veta att mina framdäck är felvända, dvs fel rullriktning. Dom på Däckia som balanserade sa dock att detta inte kan/borde ge denna symptom. Vad tror ni? Mvh Bernsa |
|
|
Hur är konditionen på framoken? Om någon eller några kolvar kärvar så kan man få dessa fenomen. Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.