AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.382

Konstigt fel efter övervarv, bmw e46 328

Hej,

Har övervarvat min BMW E46 328CI. Skickade i 2 an istället för 4an vid 6500varv.

Kompprov visar 14bar i alla cylindrar. Diagnos visar att cylinder 6 misständer. Man kan höra lite lite att motorn "tickar" men det är ingen större fara tror jag. Verkar som tryckare och ventiler klarat sig.

Jag har nu bytt tändspole och tändstift på cylinder 6 och bilen går perfekt från att jag startar den till att jag lägger mig på tomgång i kanske 2min, då går den inte på alla cylindrar igen.

Alltså jag startar bilen kör runt som vanligt och har bra vrid samt effekt i motorn osv. När jag kommer till ett stoppljus och får vänta en liten längre tid så går den inte på alla cylindrar när jag åker iväg. Om jag då startar om bilen lite snabbt går den prefekt igen. Så länge jag åker och inte stannar till går den perfekt. Det är alltså bara vid tomgång i kanske 2min som gör att bilen misständer igen, kortare stopp går utmärkt.

Jag undrar om det är någon som har nån ide om vad som kan vara fel. Tack för svar!!
Detta påminner om fel jag hade på min.

Byt alla sex tänd spolarna, så alla är nya och fräscha.

Min blev bättre efter det.

Schmiedmann har för 400:- styck nya och hemskickade i det priset
Vet en polare som kör M3. Han har fått byta 3 gånger.

Kört street race och kört en del på över varvningsskyddet och det blev tydligen att de la av för honom.
Visa användare
5.113
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Jag gjorde samma sak med en e36 328. Det visade sig vara 11 krökta avgasventiler. Alla kompprov var ok.
Här är tråden från då:

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.