|
|
|
|---|---|
|
hej Kan inte hitta detta på mekartips.Det går väl att byta själva luckan? Har tappat den.Sist den andra försvann gjordes det i samband med servicebesök.Hur göra detta själv,och få ut spolarmunstycket? Tacksam för tips Håkan | |
| Det är mycket enkelt att sätta dit ett nytt lock. Det är bara att ta en tång eller en liten krok och dra munstycket rakt ut och sedan montera det nya locket. | |
|
Tack för hjälpen. Den kommer inte i "olag" när man sen skall använda den? Håkan |
|
|
Nej det ska inte vara några problem. Det enda som kan sulla lite är att det rinner ut lite spolarvätska när du drar ut munstycket. Men det är inga mängder vi pratar om så det känns onödigt att tömma behållaren innan. Det dryga var att när man beställde ett nytt från BMW fanns det endast grundlackat så man fick lov att köpa en sprayburk med orginalfärg som kostade typ dubbelt så mycket som själva locket... |
|
|
Jo jag kommer ihåg det sen de gjorde det på servicen sist. Nu har jag färg hemma. HN |
|
|
Jo jag kommer ihåg det sen de gjorde det på servicen sist. Nu har jag färg hemma. HN |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.