|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har en 2004 BMW Z4 3.0 som av någon anledning drar tjuvström när bilen står avstängd. ca 2,5A/tim, vilket leder till att batteriet dör ut... Navigationssystemets CD-läsare fungerar inte direkt heller, "power"-lampan lyser inte och den tar inte emot när man försöker mata in en CD, ljuset inne ifrån själva spelaren är dock på.. Jag testade att dra ut säkringen till navigations-systemet och telefonen (samma säkring). Då slutade bilen dra tjuvström, men skärmen i bilen slutade fungera på samma gång... Så min fråga är; vad kan det vara som gör så att bilden drar några Ampere medan bilen är avstängd? Tack på förhand! | |
|
Verkar som att navin inte mår toppen. Kanske ligger den och känner GPS-läget även när den är avstängd? Annars är det väl rätt naturligt att skärmen inte funkar när den inte får ström (eftersom du plockat ur säkringen?). Vad som går att göra åt navin/stereon är inte lätt att veta, men jag rek nog att du hör med en aukt verkstad för att höra vad som ev går att göra år det. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.