|
|
|
|---|---|
|
Morsan hade en hantverkare hemma hos sig. Denna ställde en stege mot fasaden. Eftersom det blåste denna dag så naturligtvis välte stegen på morsans bil! Ingen var på stegen när den välte. Detta medförde dock en stor buckla på framskärmen. Han tog på sig skulden på platsen. Efter ett par dagar ringer han upp morsan och säger att han pratat med sitt försäkringsbolag och dom menar att skadan ska gå på morsans vagnskadeförsäkring! Dom menar alltså att morsan ska betala 3500:- i självrisk för att deras kund välter en stege på bilen! Naturligtvis kommer jag att kolla upp detta med morsans försäkringsbolag. Någon som har expertutlåtande att ge? | |
|
Kan inte hantverkaren betala självrisken på din mammas försäkring? __________ Mvh Grelle |
|
|
Din morsas försäkringsbolag skall självfallet inte belastas, även om nu klanten betalar självrisken. MVH Christofer |
|
|
Borde inte hantverkarens ansvarsförsäkring ta detta? MVH Robert |
|
| Självklart skall det gå på hans försäkring, men den försäkringen har en hög självrisk så han försöker få er att ta det på er försäkring. | |
| Tror självrisken ligger runt 10000 för en ansvarsförsäkring därför han försöker med en fuling | |
|
Otur!! Men han har ju en privat ansvarsförsäkring via sin hemförsäkring! Utnyttja den istället! Jag drog en fotboll genom ett fönster till ett garage en gång (skit kul! tills vi tittade på varann och förstod att bilen stod kvar i garaget) Då tog jag ansvars delen på hemförsäkringen! Funka klockrent!! Lycka till! |
|
|
Det är din Mors försäkring som gäller Grannens studsmatta hamnade på taket på tantens bil gick på vår bilförsäkring det är så när ett fordon är inblandat sa vårt försäkringsbolag (folksam) Grannen stod så klart för självrisken Men det fick vi själv lösa Ha deT |
|
| vad händer med bonusen på bilförsäkringen sen då ?? | |
|
Det borde inte hända något då hon inte är ansvarig för skadan. Men jag finner det också märkligt varför hennes försäkring ska träda in. |
|
|
Hur fungerar det där med bonus? Jag har bara upplevt att försäkringsbolag frågar om skada senaste året när man ska teckna ny, annars verkar de gå på körkortsår och ålder. Dessutom fick jag inte sänkt premie med tiden och den påverkades inte heller av att jag en gång använde vagnskadan. __________ Mvh Grelle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.