|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag monterade M5-backspeglar med power fold-funktion samt ny modul till förardörren och nytt reglage (från bil med power fold) till förardörren (dvs. alla delar som krävs för en retrofit av dessa speglar) för ett par dagar sen. Nu verkar det som elen spökar till förardörren. Fönsterhiss på förarsida samt belysning mot tröskeln fungerar hela tiden. Övriga fönsterhissar, centrallås förardörr och eljustering av backspeglar fungerar endast då och då. Nu har jag dock lyckats få det så att allt fungerar utom justering av vänster backspegel samt infällningsfunktionen (den har inte fungerat alls än) på båda speglarna. Det måste ju vara glapp någonstans? Det hjälper inte att byta tillbaka till gamla "kontrollenheten" i förardörren. Det jag kollat är: Såklart att ingen kabel gått av eller liknande, säkringarna i handskfacket samt kontakten mellan bilen och dörren (vid gångjärnet). Ska jag fortsätta leta efter glapp där strömmatningen går in i bilen (bör ju inte ha ändrats nåt där tycker jag) eller finns det fler kontakter, säkringar jag missat? Finns det någonstans det brukar glappa på de här bilarna? Bilen det gäller är en 525iM -01. Har sökt på både svenska och utländska forum men inte hittat någon lösning än... Supertacksam för hjälp! MVH Rikard | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.