|
|
|
|---|---|
Ras.mus |
Har en 518i från 88 (E28:an) och den kokade idag. Körde bara hem från bian, typ 10 minuter. Där var vatten i, kollade för 2-3 veckor sen och den har aldrig tappat vatten. Tänkte mest få tips på vanliga fel för att kunna slippa gå igenom hela systemet... |
| Kan inte termostaten vara en orsak? Annars är det väl inte omöjligt att det försvunnit vatten, mycket kan hända på 2 veckor. | |
Ras.mus |
Jo, det kan ju va termostaten, var oxå min första tanke. Där e vatten i den för det kokar och har sig. Pyser ut genom nån koppling mellan slang/motor så där är iaf övertryck i systemet. Hoppades att det kan vara nått som jag slipper montera isär för att fixa, typ nån slang som det ofta blir stopp i osv. Har märkt det med bmw'n att går nått sönder finns oftast inget på skroten eftersom det är en sjuka.. Är ju ganska bra i felsökningssynpunkt! Alltså vilken ordning man kollar med avseende på hur enkelt det är, kostnad! osv... |
|
Termostat,kylare,pump. Kolla i den ordningen. Skulle tro att det är termostaten som hängt sig. Ta in den i köket och värm den i en panna på spisen. MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
|
Kolla även så att viskokopplingen inte gett sig med följden att fläkten inte startar, detta torde iofs inte medföra kokning om du inte körde i köer men kan ju vara bra att kolla när du ändå är i farten. www.malte-racing.com |
|
Ras.mus |
Har kollat lite på den nu... Tror inte den kokar längre! Däremot är det nått värre. På undersidan av insugsröret går en kylvattenslang in i en metallkoppling som sitter fast i insugsröret. Mellan denna koppling och insuget sitter en vanlig packning och denna läcker! Den sitter med minst en torx-skruv (som jag ser) men den bör ju sitta med fler. Hur byter jag denna enklast? Måste jag riva ner allt? verkar ju jobbigt... |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.