|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada! Jag skulle behöva lite hjälp. Jag har ett grymt irriterande problem: när jag kör i 20-25km/h så knäpper/knakar det i bakvagnen,oavsett vilket underlag det är. När farten ökar till 30-40 så är det helt tyst,yttre bärarmsbussningarna är bytta fjädrarna är nybytta Och toplagringarna är även dom bytta. Kan det vara dämparna? Jag har provat med drivaxlar från 2st andra 325or men samma problem,vad jag märkt låter det på höger sida. Ytterst tacksam för svar! Alex | |
|
När du bytte fjädrarna, testade du trycka upp dämparen då eller du lossade inte ens den och kände efter om den fungerar som den ska? Hur mår dina främre Länk arms bussningar? Verkar jäkligt konstigt om det nu är ljud som jag tänker på. På min gamla var det drivaxeln, men den har du testat med en annan skrev du. Om du pallar upp bilen och ber någon snurra på hjulen och du ligger strax under klumpen och lyssnar/känner om det kommer något från den. Tror det har något med din drivning att göra alla fall. |
|
|
Hej Jag lossade dämparna när jag bytte fjärdar,dom gick att trycka upp med handkraft. Jag tog även min drivaxel jag bytte ut och satte på en annan 325 e36 men på den var det tyst. Skall prova att lägga mig under och lyssna idag tänkte jag,ska ändå bygga handbroms. Alex |
|
| Det kan eventuellt vara lite för långa hjulbultar (de tar i lite lätt i "handbromsdelarna") | |
|
Det borde inte vara hjulbultarna, då det inte sitter några handbromsdetaljer på högra sidan. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.