|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Jag har hittat en uppsättning 20" med ET 35 och 8,5" bredd runt om. Kommer det fungera på en e46 325 coupé? Eller kommer de ta i? Behöver jag valsa skärmarna? Vilken däckdimention skall jag ha i så fall? 225/30/20? Tack på förhand! | |
| Någon som vet om de funkar? Behöver veta snarast :) | |
|
Vet ej, men tror det blir skit. Massa folk som klagar på sina 19" redan. |
|
|
Har en 325ci 2004 med 19" 235/35-19 8,5" ET35 utan problem. Det du skrivit får plats utan problem. Var dock medveten om att 20" ofta gör bilen sjukt känslig för obalans och "plattor". Hade problem med mina 19" i början men det blev bättre efter ca. 100 mil...och nu går den perfekt. Surf Or Die!!! |
|
|
Okej, med obalans menar du vibrationer i ratten osv? vet inte riktigt vad du menar med "plattor"? men du har inte behövt valsa något med dina 19"? Någon annan som har erfarenhet av 20"? |
|
| Det går nog bra om man inte är ute enbart efter utseendet och köper Ling long eller Pling plong däck utan riktiga ostar av känt fabrikat ;) | |
|
Dina 20" kommer passa utan problem utan valsning,jag menar bara att det är känsligare med obalans samt plattor från när man stått still länge,men som Anders-72 skrev så bör man hålla sig till kvalitetsgrejor. 225/30-20 skall funka. Bara att testa...hoppas det blir snyggt. /J Surf Or Die!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.