|
|
|
|---|---|
|
Hej Är ägare av en E90 som jag har fått problem med farthållaren. Ibland funkar den helt utmärkt, tills man stänger av och på några ggr, då buggar den efter ett tag och varningslampa tänds. Hur som helst lämnade jag in bilen på en BMW auktoriseradverkstad där den fick vara i 8 månader tills verkstadschefen erkände att dom inte klarar att hitta felet. Frågan är vad man gör nu om inte BMW klarar att hitta felet? Någon som har liknade erfarenheter? | |
| Vet ej någon lösning på problemet. Men hade du bilen på samma verkstad i 8 månader? Jag skulle höra runt med ett par andra verkstäder om de har haft liknande problem eller kan tänkas veta något. | |
| Ja bilen har varit på samma verkstad. Har också haft bilen på en annan verkstad i någon vecka, men dom verkar inte heller lösa problemet. | |
| Vet inte vad felet kan vara, har dom kollat med dator? | |
Ro 553 Alpina b7-86
Mini Cooper -19 Saab 9000 Talladega-90 Camaro -77 Saab 9000 Mellberg Ford Mondeo -14 |
Vad tror du? Om bilen stått på auktoriserad verkstad får vi verkligen hoppas att dom kopplat upp datorn någon gång under 8 månaders tid. "You can call me Bon" |
| Dom har använt dator och dom har också bytt en hel del grejer, men inget som hjälpte. | |
| Har dom bytt kabelstammen? | |
| Du har inte dubbfria vinterdäck på?? | |
|
@ErikThörn: Antar att Ditt inlägg syftar på mej? |
|
| Nope syftar på han med farthållar problem. Friktionsdäck gör att när farthållaren ska gasa på så blir skillnaden i rotationshastighet mellan fram och bakaxel för stor vilket klipper av farthållaren. Har varit för detta på flera bmw av 1 och 3 serie | |
![]() 2.682 M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver X5 E70 - Space Grey 325 E46 - Alpenweiss (03 optik). 318 E90 - Alpenweiss |
Kolla abs givare höger/vänster bak "I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas." |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.