|
|
|
|---|---|
|
OK, efter ett halvår har jag bestämt mig för att sälja min 750i och köpa en cabriolet i stället. Det är en grym bil, tveklöst, men den är lite för mycket återhållen för min smak. Min erfarenhet är att det första dygnet brukar vara rätt talande för en annons framgång. Med undantag för ~25 idiotmail och 10 bluff-SMS har det varit stendött. Länk Tyvärr dök det upp en bilhandlarannons på en liknande 750 med lägre miltal till bara lite högre pris bara minuterna efter min, vilket förstås inte var bra. Jag hade satt ett pris som jag tyckte var rimligt i förhållande till det övriga utbudet men jag kanske är fel ute. Jag kan diskutera priset men bara med vettiga spekulanter. Är jag för optimistisk? Jag KAN stava så själva annonsen är det väl inte fel på... :) | |
|
Enl. mina erfarenheter så brukar man få ha is i magen iallafall ett par veckor. Är det fortfarande dött då så är det antagligen fel pris eller fel tillfälle att sälja. Marknaden för en sådann bil du har bör vara ganska så begränsad så jag skulle nog ge det 3 veckor innan jag satte in en ny annons för att testa, alt prissänka. |
|
|
Problemet är nog att E65 är rätt svårsålda generellt. De finns ju drösvis av dem tillsalu och V8 är inga storsäljare idag tyvärr :) Du får väl helt enkelt avvakta, jag skulle säga en månad. Har du inte fått något napp då är det bara sänka priset, med åtminstonde 20-30tkr. Då kanske du får nya intressenter. |
|
|
Tja, jag MÅSTE ju inte sälja den, det börjar bli trångt på parkeringen bara... Kanske skönt att ha den kvar när vintern kommer. Men som tur är finns det de som fattar att en bil ska ha V8, nu när raka åttor med kompressor inte längre tillverkas... den blir säkert såld. |
|
|
Som en bekant sa " det är lättare att bli av med aids än en bayliner" :) Lite så gäller väl även stora lyxvagnar idag men absolut inte omöjligt. lite OT men vad har du för ipod kit till bilen? // Johan |
|
|
Dension GW500. Har en båt med dubbla V8. Tänkte uppgradera i år. Osäljbar... |
|
|
Prova lägg ut den med bild på vinterfälgarna, den ser lite ungdomlig ut och fälgarna är rätt fula enligt mig. Jag tror många vill ha en diskret glidare och ingen stylad kärra. Priset tycker jag annars är vettigt ! |
|
|
Där har jag en helt motsatt uppfattning, jag och många med mig tycker att den fått mer bett med Beyern-fälgarna och ser åtminstone lite aggressiv ut. Tycker inte alls att det ger ett stylat intryck. Men smaken är ju som sagt delad. |
|
|
Beyern kontra vinterfälg, hehe. Jag vet i alla fall vilken som får mig mera intresserad av en E65 Så jag är är benägen att hålla med politby. |
|
|
Jag ställer mig till skaran som talar för originalfäljarna, allra helst om det är stjärneker 19" =) Vilket som ger flest spekulanter vågar jag dock inte sia om. // Johan |
|
|
Skulle också hellre se originalfälgarna, åtminstone på en bild. Men är kanske inte förespråkare för kundgruppen...? Men, oavsett fälgar så är det en svårsåld bil - en BMW med V8 är inte det som lämnar hyllan först idag. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Kommer knappt ihåg hur vinterdälgarna ser ut, annat än att de är identiska med en miljon andra BMW-fälgar man ser varje dag. :) |
|
| Jag har ett par "orginal" vinterfälgar och de är så fula att det nästan är skälet till att jag ställer av min på vintern :) | |
|
Jaja... ;) Det är din bil - och lycka till med försäljningen. Räkna inte med för mycket action i sommar bara; först när skolorna kommer i gång brukar det vakna till liv på riktigt! ---- BMW CS #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.