|
|
|
|---|---|
|
Håller på med en V70 -02 som har blåst packningen på 5an.Kan man använda loctite 3020 packingsklister till både topp och ventilkåpa. Ventilkåpan saknar ju packning helt och enligt bok ska det rollas på packningklister men det framgår inte vilken sort. Kommer använda Elring originalpackning. Motorn är en B5244 T3 200hk org men den är lite påställd. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk | |
| Taget ur minnet så jag kan minnas fel...Men iaf "Volvo-folket" på garaget.org rekommenderade Volvo-original packningsklister eller vad det kallas... | |
|
Mm kanske säkrast att använda deras prylar.Är ju lite känsligt iom att kåpan har kammarna lagrade direkt i materialet och blir det för tjockt med klister så blir det för mkt spel. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
| Tur att man inte behöver mäta ventilspelet på dom, eftersom att kammen inte är monterad förrän ventilkåpan är på ;) | |
|
Hehe jo man lär ju göra lite specialverktyg till monteringen eller ta hjälp av en bläckfisk:) passningen på ventilkåpan är minst sagt +-0 Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Var förbi Volvo och köpte deras specialgucka 380:- pistoler för 50ml hugaligen. Hoppas få lite tid över i helgen och smacka ihop spisen.Är faktiskt lite sugen på att behålla denna bil då den är tämligen fullmatad,men frågan är ju om den kan mäta sig med en E39?? Vad säger ni som brukat V70 kombi? nu är detta en business ++ tror jag att den heter,har nyligt köpt den och inte kollat så noga ang utr. Men vad jag sett så är det detta 200hp Sportstol skinn med minnen Navi och tele Klima Regnsensor Stora ljudpaketet Nivåreglering Fjärrstyrd bensinvärmare Hittar nog mer när den kommer ner från lyften Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Du har väl en stund att göra, jäkla skit att meka med, renoverade toppen på grannens V70 AWD, ett jäkla bök att komma åt under turbon, men det är nog enklare på en utan AWD. Provade en V70 för några månader sen när jag var ute efter en bekväm semesterkombi med prio på komfort, den var helt OK, mycket sköna stolar, skapligt tyst, bra ljud i stereon, men inte kul nån stans att köra. Fick syn på en intressant 530, provade och Volvon var glömd. Det enda man kan hänga upp sig på är att en simpel Volvo har mycket bättre ljud i stereon. |
|
|
Jo lite pill var det allt,men nu sitter toppen på plats.Plockade även dit ny pump o termostat.Snickrade även till låsning till kammar och neddragare av ventilkåpan så jag tänkte lägga några timmar till på den idag. Hade väl som tanke att frun skulle få volvon men fick ett blankt nej där,"tror du att jag byter en bmw mot en volvo som dessutom ser ut som en likbil (svart)"haha nä frugan får nog ha kvar sin -01a. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Det var lite stökigt att justera vvt enheten.men igår hade jag uppstart.Alltid lite spännande när man gjort en djupdykning i en okänd motor.Den spinner så fint och med rapp respons på gasen. Är bara ett prob,mätaren för kylvätskan är helt död. Det finns bara en givare som ger info både till instrument och motorstyrning och motorn går klockrent så misstankarna är riktade till instrumentet. Enligt föregående ägare så funkade allt förut,men han startade bilen med kablar när han körde den till mig,undrar om det sitter nån typ av motstånd på instrumentet som fick nån "kyss"då. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
Mätte upp givare och kablage utan att hitta fel,plockade ur instrumentet och gav det en rejäl flatsmäll o se på tusan nu hoppade tempmätaren igång. Har även lagat div småfel i inredningen och jag måste säga att V70in ligger låångt ifrån E39an kvalitetsmässigt,så planerna att behålla är slopade. Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.