|
|
|
|---|---|
|
Hej. Har tänkt länge på backspeglarna på de nya bilarna på F-serien, varför är de så stora för? Testade o åka med en F11, och det var en del vindbrus från backspeglarna med... eller är det bara jag som tycker det?? Har själv en E39 och tycker de är lagom stora. | |
|
Tror det ligger ett EU-direktiv bakom storleken, tillsammans med krav på blinkers i backspegeln. Jag ogillar miljötalibaner - skarpt. /Andreas |
|
| Så är det. | |
| Stämmer att det är EU direktiv - kom redan på E90 LCI. | |
|
...och det är jag tacksam för! Ytterspeglarna på E90/91 pre-LCI är inte mycket att använda... /J.I. |
|
| Ja det är inte snyggt med lastbilsbackspeglar, dom är ju gigantiska! Bästa lösningen är väl att nedgradera till tidigare modell för utseendets skull. | |
|
På vilket sätt det blir bättre med blinkers i backspegeln kontra blinkers i flygeln har jag aldrig lyckats fatta. Nån som har en teori? Tycker det ser fult ut med blinkers på spegeln.... Niklas Fransosen |
|
| Håller med dig Niklas, kanske en modefluga med o ha den på backspegeln? | |
| Har heller aldrig fattat varför de sitter i backspegeln... Jag tycker själva syftet med blinkers på sidan (just att blinkningen även ska ses från sidan) försvinner när lampan sitter i backspegeln. | |
| Det kanske är billigare att ha blinkers i backspegeln då tex slipper dra el ner i framskärmen och redan har el till backspegeln. Monteringsmässigt är det nog också lättare med blinkers i backspegeln? | |
|
Länk Kan tänka mig att även placeringen av blinkers styrs av någon regel - för att öka synlighet osv. Jag ogillar miljötalibaner - skarpt. /Andreas |
|
|
Tack Andreas! Det verkar ha något att göra med att dom tror att det syns bättre i döda vinkeln om blinkersen sitter i backspegeln. Men på nåt vis känns det som hela övningen är meningslös eftersom det är så få som faktiskt använder sig av blinkersspaken..... Niklas Fransosen |
|
Ekin |
Blinkers i bakspegeln e väldigt bra! väldigt sällan du behöver se en bil rakt från sidan använda blinkers, men väldigt ofta snett framifrån. och många moderna bilar med blinkers i strålkastaren syns inte rakt framifrån i dagsljus! väldigt bra om man ser blinkers tydligt och kan förutse lite.. |
|
Blinkers i speglarna är en trend och ingen lag. Det finns ett flertal nya bilar som har blinkers i skärmarna som Porsche 991. Fördel med spegelblinkers är mindre rostrisk i blinkershålen och renare linjer. Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.