|
|
|
|---|---|
|
Tillbaka på forumet efter några års frånvaro. Hämtar en 118d sportline om ett par timmar. Det kanske blir ett nedköp storleksmässigt mot gamla E60'an men jag upplever en helt annan körglädje med nya ettan. Jag upplever 118d som en väldigt trevlig bil med snål motor och fantastiskt chassi som nog kommer att passa mina pendlings behov på ett bra sätt //Kona | |
| Grattis! Ja nya ettan är verkligen trevlig att köra. Du kommer säkert bli nöjd. Lämna rapport när hunnit bekanta dig med bilen. | |
| nya 1:an är grym.. golfklassen har många bra bilar nu | |
Karl-Hilding |
En första lägesrapport? Skulle vara trevligt! |
|
Har nu kört ca 100 mil och är grymt nöjd. 118d känns fullt tillräcklig som dieselbrännare och lägger man i sport läget så känns det dessutom lite sportbil! Det som jag är mest imponerad över är nog den generella bygg kvalitén som toppar det mesta i denna bilklass. Var länge inne på en A3 sportsback innan jag väl provkörde nya ettan. Det är så mycket mer bil-upplevelse i jämförelse med Audin även om den också är trevlig. So far so good. Kan inte klaga på något. Det var ett tag sedan det var så här kul att köra till jobbet. Utrustning: Sportline Drive Comfort Sikt Paket Y-kabel till iPoden ;) |
|
| Grattis till nya bilen. Ja e oxå väldigt sugen på nya 1:an prövade den för ett par veckor sen har blivit mycket bättre. Än en gång grattis | |
|
Kul att höra att du trivs med bilen, hoppas det gäller fortfarande! Jag hade tänkt att göra samma sak nu i sommar eftersom jag kommer att göra färre långresor (typ 130 mil t o r), per år. Tänkte därför dra ner på den totala kostnaden med något lägre förbrukning, lägre skatt, lägre servicekostnader och lägre försäkring. Men... så fort jag sätter mig i min E61 igen så har jag så enormt svårt att skiljas från den! Det gäller både komfort och utrustningsnivå. Jag har nämligen svårt att motivera det pris en 1:a kommer upp i för att få en rimlig utr-nivå. Komforten ska man ju inte direkt jämföra, det är olika klasser helt enkelt. Men vanans makt är stor. Det är en mycket trevlig bil 1:an/F20, jag håller med! Kvick i responsen, bra bromsar, precis styrning, underbar automatlåda och bäst kvalitéts-känsla i klassen. Kör idag en 520dA M-sport LCI med gott om utrustning, bl a komfortstolar och Logic7 stereon. Vi sätter oss i den nästa vecka för att köra runt i Tyskland i två veckor och jag hade tänkt att det skulle bli sista långresan innan bytet... men det vete katten... den resan kanske bara gör mig än mer övertygad om att den känsla och körglädje jag får ut av 5-serien är värd att betala lite extra för även ett tag till framöver! :) Vore intressant att höra om fler har bytt mellan olika klasser, och vad de i så fall har för erfarenheter. Jag kanske kan övertygas... ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.