|
|
|
|---|---|
smitran |
Hej! Trevligt forum som jag har haft nytta av genom åren då jag körde BMW. Är nu nybliven ägare till ovannämnda bil efter diverse andra märken. Bilen upplevs trevlig, dock tog det några mil innan man vänjer sig vid M-paketet, (stötigt på ojämn väg) det blir inte bättre att min bil har 19" fälgar. Hade V70 tidigare och det var MJUKT. Har haft bilen snart 1 vecka och är van vid karossen. Går mycket fint på vägen stabil som F#n. Har lite problem med radio och display. Tar lite tid innan den kommer igång när bilen stått över natten. Ska in för uppdatering av CIG tror jag den heter. Rost på bakluckan som VANLIGT, som ska åtgärdas, väntar på svar och återkommer. Min bil varvar ca. 1800 vid 110 km/h. Är detta ok?? Manuell låda har jag. Eller har jag bara för mig att BMW dieselar varvar väldigt lågt. Tacksam för svar. Smitran |
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
antar att det är en E61 hur som helst rost på en -09,,tragiskt jag törs fan inte granska min -08..... fritt recepet på sobril 12år borde följa med alla E61 |
smitran |
Tack för svar! Tycker att du borde granska din baklucka för BMW tar åtgärden som innerbär lack och byte av plastlister som ligger och skaver(därför uppstår rosten) Längst ner i hörnen där shoppingluckan möter ordinarie baklucka. Mvh Smitran |
Karl-Hilding |
"Min bil varvar ca. 1800 vid 110 km/h. Är detta ok?? Manuell låda har jag. Eller har jag bara för mig att BMW dieselar varvar väldigt lågt." Detta är helt rätt. En diesel kan ju inte varva som en bensinare. Du har ju nästan maxvarvet vid 4500 vilket gör att dina 61 km/1000 rpm blir vid 4500 rpm hela 270 km. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.