AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.551

Köpråd Bmw 320 e46 05a?

Sida 2 av 2
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Toony: Enda alternativet så som jag ser det är en manuell 530 E39, med mindre motor känns E39 rätt trött, likaså med automat. 540 finns ju också men dom är törstigare...

/Jonas
Ma
128
Mango
BMW 320iT -04
Toony: Om du väljer att kolla vidare på E46'or så håller jag med de föregående inläggen kring rost. Köpte själv en E46 320 '04 i januari. Den hade rost på "klassiska" E46 ställen. Jag använde detta som prutargument och körde sedan till BMW i Malmö som konstaterade att det skulle åtgärdas på garantin (12 års rostskyddsgaranti på 04'or och nyare).
I övrigt gav en tändspole upp ett par veckor in i ägandet, vilket var snabbt och lätt åtgärdat. Tycker man får rätt mycket och gedigen bilkänsla för pengarna i en begagnad E46'a. Oljeförbrukning brukar vara något som är hög på dessa bilar generellt. Jag har fyllt på en liter på 400 mil ca. En del hävdar mycket högre förbrukning och en del säger sig inte fylla på mellan servicarna. Jag kör 95% landsväg/motorväg.
/Magnus
Kan bekräfta oljeförbrukningen som "mango" skriver ovan. Fick också fylla på mellan 1-2L mellan servicarna min tidigare 320 -04. Framförallt vid den kalla årstiden förbukades rätt mycket olja.

Det gäller att alltid ha en flaska i skuffen...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.