AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.549

Köpråd Bmw 320 e46 05a?

Sida 1 av 2
Hallå där!

Jag funderar på att köpa en bmw 320 e46 05a som har gått 9000 mil.

Vad bör jag ge för bud på en sådan? Inge rost eller något annat fel vad jag vet, så vad skulle ni betalat för en sådan?

Finns de något som brukar krångla på dom eller rullar dom bara på? (;

Jag har ingen koll alls på bmw så ni vet nog mycket mer än mig!

Mvh!
ps
130
psoon
528i -00
bmw 1800 -64
bror ju mycket på skick, utrustning och vad det är för kaross. men en "normal" sedan kanske 80-90k?
Skicket på bilen är väldigt bra vad jag vet och sett, och med utrustning menar du då sommar/vinter däck? Sommar/vinter däck ingår och sen något extraljus som man sätter upp bakom backspegeln. Eller menar du något mer än det?
m3
260
m3rso
Billös
Jag fick byta oljenivå givare på min e46 vanligt fel på dom. Samt så hade jag strul med att förardörren inte ville låsa upp. Fick byta lås kista. Kolla lite sånt. Samt att ac funkar sommaren är ju här :)
ps
130
psoon
528i -00
bmw 1800 -64
kanske skulle skrivit extrautrustning, m-paket, navi mm
E
1.156
E
320 ci cab -04
Kolla efter rost. Tyvärr är E46 bilarna väldigt rostbenägna. Det är tragiskt att se men så är det. //Edvard
Jag ska kolla upp om de är någon extrautrustning men jag tror inte det.

Det är ingen rost alls på den vilken är väldigt bra, sen väldigt fin invändigt utom på förarsättet där de är en liten fläck..

Så vad tror ni är den värd 85 om den inte har någon extrautrustning alls utan helt "vanlig"?
m3
260
m3rso
Billös
Har du inte nån bild på den? Alltså priset är lite högt satt enligt mig. Men bara min åsikt
Nej tyvärr så har jag ingen bild på bilen.. Men den är riktigt fräsch vad jag kunde se.. Men vad brukar man betala för en sån BMW ungefär? Suttit och kikat på blocket/internet nu men hittar ingen vettig som liknar den här..
Nej tyvärr så har jag ingen bild på bilen.. Men den är riktigt fräsch vad jag kunde se.. Men vad brukar man betala för en sån BMW ungefär? Suttit och kikat på blocket/internet nu men hittar ingen vettig som liknar den här..
m3
260
m3rso
Billös
För dom pengarna kan du få en E90 nästan.
m3rso, då kan man ta sig en funderare varför e90 ligger i an med e46 pris.

Dåligt andrahandsvärda på e90 kontra e46.

Enligt mitt tycke är e46 så mkt snyggare dessutom.
Carlsosn77: Man kan också fundera på vilken som kommer hålla värdet bäst om två-tre år, vilken som är säkrast att färdas i och vilken som (verkar) rosta minst.
Utseendet är en smaksak, men i mina ögon ser en E46 väldigt gammal ut.

Toony:
Rekommenderar helt klart att du sneglar lite på E90 innan du bestämmer dig för en E46 för 85K.
Carl: Låter i mina öron väldigt komiskt då en e90 har tappat otroligt mkt värde på dessa år den funnits. Ser du själv då inte att e90 ligger i samma pris som e46 (inte alla e90) som funnits längre tillbaka i tiden ???

Att jämföra sedan säkerheten lämnar jag åt sidan då jag inte är professor och använder inte den faktorn som ett argument.

Givetvis är utseendet en smaksam.
m3
260
m3rso
Billös
Håller helt och hållet med dig Carl L.

Jag tycker 85k för en e46 med m-paket och navi är att ta i. Och e90 i mina ögon är finare än vad e46 är.
Karl-Hilding
Klart att det är fördel E90.
Och sedan har väl E90 tappat så du behöver inte oroa dig för att den tappar så värst mycket de närmsta åren.
Okej nu var de många olika svar!

Men om jag skulle ge ett bud på bilen vad ska jag ge då? 320 är väl betydligt mycket billigare i försäkring och sånt motför en bil i 5-serien kan jag tänka mig..
Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
Nej, tvärtom kan en 5-serie vara billiagre än en 3-serie.

Försäkringspremier baseras på statistik för motsbvarande bilar.
Då 3-serien ofta kanske körs lite emr inspirerat och av yngre förare säger nog statistiken att dom är inblandade i mer problem än mer "gubbiga" 5-serien.
Detta leder till högre premie för 3orna.

/Jonas
m3
260
m3rso
Billös
Rätta mig om jag har fel men jag hade gett ett bud på 60-65k inte mer.
Jaha tackar ska kika lite mer på 5-serien innan jag bestämmer mig då!

Vilken modell är bäst om jag vill ha en med lite drag i och allmänt fräsch? Helst inte över 80 (:
Enligt mig är en e60 bra mycket snyggare än e39. Men ni som gillar e46 mer än e90 inte kanske håller med. ;P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.