AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
8.861

Rätt pris 545i ?

Sida 1 av 2
Mr
25
MrJK
335i f30
Hej !
Har ganska nyligen lagt ut en annons på vår BMW E60 545i. Det har varit dryga 600 beökare och kikat på den. Dock har ingen nappat ännu. Den ligger också på blocket.

Har medvetet lagt ut bilen till ett riktigt attraktivt pris då jag är i färd med att köpa en ny och måste få den såld. Nu undrar jag kära forumdeltagare om det är något galet med annons texten eller bilderna då jag inte fattar att det inte finns fler spekulanter ?

Ni får ursäkta då jag inte har någon vana att vare sig köpa bil privat eller sälja privat. Har alltid köpt BMWl via auktoriserade BMW återförsäljare tidigare.

La till texten" SVENSK SÅLD " nyligen då jag inte vet om svenskreggad betyder samma sak eller inte ? Den är alltså svenssåld vilket är lätt att checka upp för vem som helst.

Då priset är lågt jämfört med andra med samma mil och utrustning. Tror folk att det är något fel då tror ni ? Tacksam för era professionella synpunkter.

Mvh MrJK

Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Har du någon annons att länka?

Mvh Janne.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Gissar på denna: Länk
Du skriver m-paket invändigt, vilket inte stämmer, den har inget M alls.
Jag sålde min extremt välvårdade med samma mil förra sommaren. Även den extremt välutrustad, plus M-sport, för runt 150. Marknaden för V8 bensin torde dött ytterligare sedan dess. Vill du göra snabbt avslut får du nog sänka 15-20k på priset.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tja, om det är den som ovanstående refererat till så är det iofs ett hyfsat pris redan nu, men som sagt...finns inte många som är ute efter en V8 som "bruksbil" annat än en och annan entusiast som kan tänka sig en dylik pga den trevliga motorn och mer eller mindre struntar i bränslekostnader och evtl tillkommande "småfix"(det brukar det alltid finnas oavsett )..

Sommaren brukar inte heller vara den absolut mest optimala tiden att sälja bil på(folk kanske mera tänker på sol och semester då).

Men visst, allt går att sälja om skicket är ok...likaså så är det tyvärr så att priset är mycket avgörande i Sverige..
Finns det någonting "vi svenskar" alltid vill göra så är det att pruta på bilar oavsett utgångspris eller skick.
Nästan "allt annat" köper vi utan tillstymmelse till prut har jag märkt..

Mvh Janne.
Mr
25
MrJK
335i f30
Hej!

Tack för svar !

Lus : Det är inte den annonsen. Den finns här på Autopower också WEZ 862. Tycker nog att jag sänkt priset till ett mycket bra pris. Dock finns det ju prutmån på den också dock inga skambud. Den har ett M- paket utvändigt dvs M spoiler paketet vilket är att föredra enligt mig. E60 har redan ett styvt chassi och den blir för hård annars. Men utseendemässigt snyggare med M-paket vilket min har.

Janne T jag vet att V8 är svårare att sälja. Dock vet jag av egen erfarenhet att 545i är ralativt snål med tanke på den stora motorn. Den är drar inte mycket mer än min gamla 330it för att inte tala om alla gamla turbofyror som kan dra sjukt mycket. Har kört Hbg- Gbg i motorväaghastighet på 8.1 enligt färdatorn. Man får sjukt mycket bil för pengarna,. Kan ni checka en gång till på annonsen här på AP och återkomma med feedback vore jag tacksam,

Me
482
Megachef
525d E61 -06

520d F11 -17
Fattar inte varför man ska hålla på och dölja reg nummret, det ser bara illa ut!
Mr
25
MrJK
335i f30
Megachef. Jag har inte döljt den! Fattar inte vad du menar? Har du kollat på rätt bil?

Länk

finns här på Autopower också

Karl-Hilding
MrJK:
Har du tagit bilderna med en leksakskamera?
Låna en kamera om du inte äger nån och byt ut bilderna plus lite mer info.
Priset är inte fel!
Mr
25
MrJK
335i f30
Karl-Hilding. Har tagit bilderna med en iphone 4 . Tyckte att det var tillräckligt bra. Men det är ju naturligtvis subjektivt. Förstår din synpunkt. Ska eventuellt ta nya bilder som blir lite vassare i dagsljus.

Sn
69
Snabbe83
525ia -01
Toyota corolla -95
priset är bra. Men hade jag tittat efter en sån så hade jag letat efter mörk inredning samt annan lack och även touring, men det är min smak.
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Priset ligger bra om man ser till vad andra ligger på, men för att få en snabb försäljning tror jag ändå priset måste ner lite. Plus för M-paket :)
Vad har ockrarna på BMW bjudit i inbyte?
Mr
25
MrJK
335i f30
Snabbe83 Ja smaken är som baken. Enligt min smak har jag absolut den snyggaste färgkombinationen. Kombi går ockkså bort helt i min värld.

Lus Kommer strax lägg ett sista pris. Under den går jag inte då kan jag lika gärna byta in den. Kika på det priset då vet du att snåla BMW ligger under den.

Karl-Hilding
Ja snåla BMW. Nu är dom äckligt snåla!!
Så snåla att de får ta mig fasen akta sig!
Mr
25
MrJK
335i f30
Karl-Hilding Ja nu är de katastrofsnåla nästan så jag funderar på byta märke. Ska till Audi i morgon och snacka lite. Jag vet att det är som att svära i kyrkan här men det kan inte hjälpas. Har nu lagt "finale price " här på AP ,129, kommer även på blocket i morgon då deras jävla hemsida inte updaterar med en gång.

Tack för input alla!

Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
För 129 borde den formligen springa iväg :)
Lycka till med försäljning och nyköp!
Mr
25
MrJK
335i f30
Tack Lus. Ja får jag inte sålt den nu så är det en gåta! Annars blir det inbyte som sagt. Får se om det blir BMW denna gången. Har haft BMW i över 10 år nu och har lite separationsångest. Känns ändock lite spännande och prova något nytt. Vi får se efter provkörningar av Audi och MB.

Al
1.392
Alpinabiturbo
i4 M50 -23
E38 740ia -97
E28 535i -87

Ser ut att vara en schysst 545. Dina bilder är dock under all kritik.
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Fick annons-coachning av forumfolket då jag sålde min cab. När jag bytte bilderna sa det pang, och bilen gick iväg utan en krona i prut. Så även jag säger byt bilder, lägg lite energi på dom, det lönar sig.

MVH
Robert
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag har lite fömånga bilar just nu, men annars skulle jag varit spekulant.
Mvh
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Utrustningslistan är allt för enkel att få ut idag t ex via Länk
Jag tycker en annons utan grundläggande fakta om t ex utrustning och historik är helt ointressant. "Ring för mer info" känns slött / slarvigt på något sätt. In med utrustningslistan, ta nya bilder i dagsljus. Iphone 4 är väl tveksamt i annonssyfte (4S kanske hade funkat). Ta relevanta bilder ur relevanta vinklar. Priset är det inget större fel på egentligen.

Ang inbyte hos Audi tror jag inte du kommer få ett bättre pris där. Normalt får man bäst betalt för sin bil hos en märkesoberoende mindre handlare (som tänkt sälja den direkt) eller hos den handlare som bär ditt märke. Audi-handlare vill inte ha BMW-bilar i sina hallar, precis som BMW-handlare inte är intresserade av att ha Audibilar ståendes. Men i ditt fall så kan det vara värt att testa för bilen är för gammal och rullat för långt för att säljas som begagnad hos BMW ändå, vilket innebär att den kommer säljas vidare. Frågan är om du ens får 70 000 för den i inbyte?

Lycka till! Som sagt, midsommar, sol, semesterresor som ska betalas, det gör en redan trög marknad trögare.

Me
482
Megachef
525d E61 -06

520d F11 -17
MrJK !

Jag refererade till Lus länk!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.