|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet något om denna m3a? Den låg ju ute i 2 månader i höstas utan att bli såld. Jag tycker inte det verkar va nått fel. Törs man köpa? | |
|
Glömde länken :) Länk |
|
| Tror mig ha sett en tråd om den tidigare på AP, testa att söka. | |
|
Ja den har diskuterats tidigare: Länk Dock kom det inte fram någonting. Men nu vet du iaf att han försökt sälja ett tag. ------- //Lövet |
|
| Då tror jag det finns ytterligare en tråd med nämnd M3a, den var iaf också imolaröd med samma fälgar. Försökte hitta den men utan framgång. Det pratades om en omlackad dörr men jag vet inte om man kom fram till något egentligen. Eller om det är samma bil... Någon annan kanske kommer ihåg?! | |
|
Hej, jag tittade på bilen hösten 2010(länge sedan), då låg den ute för ca 210k det var samma säljare, jimmie. Jag antar att du bor en bit bort och inte vill åka i onödan. Här är mina intryck: * Samma bilder idag, dvs nästan 2 år gamla. * En hel del felkoder när vi dockade en OBDII-scanner. Kommer inte ihåg vad det var eller om det var allvarligt men det är definitivt något som bör göras innan köp. * Kolfibernjurar, diffuser och gälar ser bra ut på bild men är mycket risiga i verkligheten. Billig kvalitet på delarna och taskig installation. Njurarna satt löst, diffusern var bultad med rostiga bultar var skallar stack fram. LÅNGT ifrån M-standard. * När jag var och tittade på bilen hade den en parkeringsskada vänster bak. Säljaren hade ingen klar bild av när det skulle fixas eller av vem. * Indikatorn för växelnummer slutade aldrig blinka i kombi-instrumentet. Som att växeln var på väg att läggas i alltså. Säljaren påstod att indikatorn för motorhuv öppen/stängd var glapp och att det var orsaken. * Riktigt kantstötta fälgar, inget som tyder på en vårdande ägare. * Vinterkörd. * Tidigare ägd av denna kille: Länk (även han som installerat stylingen) * Nuvarande ägare är en typisk fastighetsmäklare(OBS fördomar) dvs säljare ut i fingerspetsarna men ingen som helst koll på bilar. Han har glidit runt i M3:an som statussymbol i regn och rusk, har ingen koll på garantiåtgärder eller något som rör seriöst M3-ägande. Sammanfattningsvis; pedanter glöm denna bil, den är förlorad. Övriga; om du letar efter en billig M3:a för att det är en grym bil(och det är det!) och inte är supernoga med skicket så skulle jag nog ändå leta vidare eftersom en bil brukad på detta sätt kan bli dyr i längden. Nu har jag inte koll på segmentet 'billiga E46 M3' men jag tänker mig att en med fler mil på mätaren men med vårdande ägare och bättre magkänsla kan vara ett mer lyckosamt köp. Gillar ni ändå denna så finns det nog läge för ett riktigt skambud med tanke på att säljaren försökt bli av med bilen sedan 2010(minst, kan vara tidigare även). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.