AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.527

Garage ett måste? 335i coupe.

Hej! Jag har spanat in en 335i från 07 som jag är grymt sugen på. den är i mycket fint skick och har bara gått ett par tusen mil och är knappast vinterkörd. Nu är det så att jag inte har tillgång till garage att ställa bilen i på vintern. I min stad är det allt annat än lätt att få tag i ett garage.
Så jag undrar om jag bör ha bilen året om eller är det korkat? Blir bilen rostig och värdet sjunker som en sten?
Ni som äger en 335 coupe, hur är det med rostskyddet? Hur funkar det med den karmlösa dörren när det fryser på? Osv. Är jag en vårdslös idiot om jag kör den året runt eller är det vanligt att folk gör det?

Om du inte absolut vill åka och titta till din 335a varje veckan vet jag ett stort garage hyfsat nöra för 250kr i månaden, där står bilar från gbg över vintern. mvh Stephan
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
fyra_ovaler: Är det den karmesinröda 335:an hos Lunds Bil? Länk

/Masten
Stephan, tack för tipset! Hur hittar jag det garaget?

Masten, varför undrar du?

Pa
1.124
Passo222
BMW iX1 eDrive20 M-sport 2025
Varför skulle du inte kunna köra med bilen på vintern? Tveksam till om det skulle påverka andrahandsvärdet ( hur kan man vara 100% säker på att en beg bil inte är vinter körd ) Nej, kör du, bara synd att ha den stående, är ju till för att köras :-) Har ännu inte hittat ngn rost på min. Det sämsta för en bil är ju om man kör in o ut ur garage hela tiden men ska du ha den längre perioder, så den hinner torka ordentligt, är det inga problem. Vad gäller frusna rutor så kan det uppstå men man kan ¨knacka¨ runt listen med handen innan man öppnar dörren så brukar det inte vara några problem. Lycka till! Mvh
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
fyra_ovaler: Jag jobbar extra som säljarassistent där så jag misstänker att det är den med tanke på årsmodell och miltal.

/Masten
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Dessutom, bröderna som driver Lunds Bil äger en fastighet i stan med garageplatser så du kan höra med dem om det finns någon ledig plats. Jag har själv två platser där.

/Masten
Masten, jaså där ser man. Ja det är den bilen. Okej kan fråga dom om det! Tackar.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.