AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.421

Back sensor/pdc slutade fungera

ul
84
ultimateM
bmw m3 2002
Hej alla glada BMW ägare:):):)
Idag märkte jag att back sensorerna är helt döda:( fungerade för några dagar sen. Nu när man lägger in backen och närmar sig ett föremål så låter det inget helt tyst:/ är det nån sol har råkat ut för det innan eller vet vad problemet kan vara:)? Bilen är en m3 e46 -02.
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Min vänstra sensor la av i våras. Efter bytet så fungerade allt som vanligt i ca 2 vecka sen la den högra sensorn av.
Har inte hunnit med att byta den än men har en sensor liggandes som ska på plats efter midsommarhelgen. Hoppas att ingen mer går sönder nu bara.

Du kan lyssna dig till vilken sensor som lagt av genom att lyssna noga och nära sensorn när du har backen i. Du ska få ett litet svagt tickande från de sensorer som fungerar när du sätter handen en bit framför.
Men får du inget tickande från någon av sensorerna så är det ju troligtvis något annat mer centralt. Har du kontrollerat säkringen?

Mvh Jimmy
ul
84
ultimateM
bmw m3 2002
Jag testade att lägga örat på var o en sensor och jag fick ingen tickande ljud:( nä jag har inte kollat säkringen, ska ta o kolla det imorgon så återkommer jag:)
ul
84
ultimateM
bmw m3 2002
SÄKRING:):):):):):) tack för hjäpen Jimmy:)
var sitter säkringar för backsensor på bmw 330i 2002 e46 ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.