AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.082

Pixelbortfall i kombinstrument

Det har ju skrivits spaltmeter om pixelbortfallsreparationer på bland annat E39 (kombiinstrument) och här kommer ännu en fråga..vilken metod skall man välja?

1. Läste om en tysk i Hamburgområdet som tydligen reparerar kombiinstrument - håller han fortfarande på? ..och någon som haft erfarenhet av hans reparationer? (hittade inte länken nu..)

2. Såg på nätet om någon typ Ungersk firma som säljer något reparationskit bestående av "silverflatkabel" eller liknande - någon som har koll på om sådana fungera? Länk

3. Eller finns det någon annan BRA och säker metod för att fixa till sitt kombiinstrument? Exempelvis finns ju en idé om göra rent befintliga kontakter men där verkar ideerna om hur säkert det är gå isär så jag är tacksam för alla seriösa svar förslagsvis från personer som själva fått iordning på sina pixelbortfall

thanks //mags
Visa användare
1.932
pbengtss
Volvo V60 D4 AWD -13
Jag bytte kontaktlisten som jag valde att beställa från England eftersom jag läste om ett par som hade problem med Ungern-grejerna. Billigt, snabb leverans och mycket bra instruktioner.
Finns skrivet i den här tråden om det: Länk

___

Min bil: Länk
Perfekt och tack för tipset pbengtss!

//mags
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.