|
|
|
|---|---|
| Hejsan jag har businessenheten i min bil och den har nu tappat bort aux-ingången, antar att det kostar runt 2000 kr att mjukvaruuppdatera bilen så den blir aktiverad igen? tänkte istället sätta in en nyare vanlig cd med usb,aux,mp3 och lite fler funktioner, någon som gjort detta? är det isåfall enkelt elller är det något speciellt man måste tänka på? | |
| Följdfråga: vågar man koppla ur batteriet utan att saker slutar funka efter spänningslöst? | |
|
vad menar du med att du tappar bort aux ingången? Jag var själv sugen på att byta ut enheten men efter att ha läst att man blir av med backvarnarljudet. trippmätaren mm mm så tappade jag genast suget. |
|
| Det jag menar är att auxingången är ej valbar längre när man trycker på modeknappen, prata med bmw idag och dom sa att jag skulle koppla bort batteriet i några minuter,gjort detta men funkar ändå inte. troligtvis måste den in på mjukvaruuppdatering(1000-2000kr) | |
| Det är inte så enkelt att AUX går att ta bort och lägga till med hjälp av någon knappkombination? Växlingsindikatorn på nyare bilar går nämligen att starta och stänga av på detta sätt. | |
| Om det är någon som vet en sådan kombination så är jag väldigt intresserad, ska dra ur enheten ihelgen och kolla så kontakten är hel och sitter i rätt. | |
| Har du läst igenom instruktionsboken till radion? Det är många frågor som ställts på detta forum där svaret/lösningen stått i klartext i instruktionsböckerna som medföljde bilen. | |
|
Jo har kollat, inte ens killarna på BMW kan svara p vad som Är fel. Funderar på en helt ny enhet, pioneer har en ny 2din som är anpassad för iPhone som verkar trevlig och kostar 2800 kr. |
|
| Finns ett BMW original tillbehör till Business stereon som gör det möjgigt att ansluta en USB-enhet eller en iPod och styra dem via stereon och knapparna på ratten. | |
|
Gör det? länka gärna till den prylen, det ska passa en 325i E90 2006 med business stereo. |
|
|
För att vara säker på att eftermonteringssatsen passar din bil behöver jag ditt registreringsnummer alternativt de sju sista tecknen i chassinumret. Du kan powerposta det till mig om du inte vill offentliggöra dem här i tråden. Länk |
|
|
Tack så mycket men kom precis från bilstereobutiken, kommer montera in en Pioneer SPH-DA01 i bilen inom 2 veckor, verkar vara väldigt smidigt när man har en iphone. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.