|
|
|
|---|---|
| Om jag har tur så får jag min m20b27 innan midsommar och tänkte när man har den utanför bilen så är de lika att byta lite slitdelar! Vattenpump, termostat, kylarslangar tänkte jag isf byta! Vill självklart ha så billigt som möjligt, men eftersom de är så pass viktiga saker som måste fungera klockrent så är kvaliten absolut viktigast! Skruvat.se är nog uteslutet, schmiedmann kanske? | |
![]() 13.398 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Här finns några uppslag på olika inköpsställen. Länk Länk Själv så varierade jag främst mellan BMW, Schmiedmann, Mekonomen, Micro och AutoExperten när jag renoverade min M30B35 motor (och andra delar runtomkring på bilen). |
|
Länk Där har jag beställt två ordrar ifrån senaste månaden. Bra priser och snabb leverans till dörren. De har säkerligen det du behöver. Rekommenderas starkt! |
|
| Kan inte ett ord tyska så de blir lite svårt med den sidan japmax:( | |
|
Lär dig, annars finns google translate.. din vän i den tyska djungln :) Tyska marknaden är rena loppisen jämfört med svenska återförsäljare när man ska handla bildelar. |
|
![]() 13.398 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
@Japmax : Den där sidan har jag nog missat - ser ut att finnas det mesta man behöver! Visste väl att jag någon gång i livet skulle ha nytta av tyskan man valde i skolan :-) Finns även denna tråd med lite förslag till inköpsställen Länk |
|
Det va i den tråden jag hittade sidan, dom har stort sortiment och som jag sa skickar dom grejorna fort och smidigt. Vissa känner sig obekväma med att handla utanför riksgränsen men man bör vänja sig för de finns massor med pengar att spara. Det finns väldigt förmånliga fraktpriser mellan Sverige och Tyskland. De flesta kör DHL 19.90€ och det är väl nån hundring mer än vad de störst etablerade svenska företagen har att erbjuda Jag kunde inte ett smack tyska, men man lär sig fort orden. Många tyska ord liknar svenskan. :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.