|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Är lite orolig över vibrationer som kommer baktill (bakaxel?, diffklump?) vid gaspådrag från min M3 3.0 -94. Det känns tydligast vid "normal acceleration", mellan 1000 - 3000rpm. Det kommer ett dovt morrande ljud och vibrationerna känns i ryggen. Som förare märker jag av vibrationerna, väldigt få passagerare känner dom... så det är inga "monstervibrationer" det handlar om. Att tillägga: Bilen har endast gått 11 500 mil. Mellan 2010 - 2012 rullade bilen endast 100-200 mil. Kan något "tackat för sig", eftersom att bilen använts väldigt oregelbundet kanske? Någon som har några tankar/kunskaper/erfarenheter om vad vibrationerna kan bero på? /David | |
|
Låter det mer i tex en rondell är det fel olja i diffen och då byter man till nån special olja som även används i diffen på m3 e46.. Har själv gjort det med goda resultat. /Fredrik |
|
| hardyskivan tror jag på. samma fenomen på min m3a | |
|
Mugellorot: Det har jag aldrig tänkt på, ska kolla detta imorn! Hade ju varit underbart om det skulle räcka med ett oljebyte :) alfi: Funkar inte Mugellorot´s teori ska jag lämna in bilen till BMW och be dom kolla detta :) Tack för tipsen! |
|
|
Hjälpte inte med oljebyten i växellåda bakaxel mm för mig. På min M3 3.0 -95 var det bakre knutkorset som kärvade och skapade jobbiga vibrationer vid gaspådrag eller när det gick tungt, räckte med att packa om knutkorset med nytt fett så försvann vibrationerna. Fast byta det mot ett nytt kors är så klart det bästa. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.