AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.945

Business CD (2001) Aux ?

Hej! jag vill installera en aux kabel så jag kan köra musik ifrån luren. Jag har en e46-01. Hört att det ska vara möjligt även på den årsmodellen ? jag har visserligen ingen cd-växlare men det finns ugång för den. Jag har gjort en egen aux kabel som jag kopplade till rätt pin, en jord, L, R. Men det svåra är ju att jag inte har någon mode knapp för att välja vilken cd. utan det står bara CD så så spelar den ifrån cd:n som sitter i. Jag har härt något om att man kan bygga in ett motstånd i aux kabeln och att det då ska fungera? någon som har någon länk eller erfarenhet hur man kan göra utan att använda fm-sändare som ger skräp kvalité på ljudet ?

// Donald
Visa användare
170
mac-jones
X3 3,0iA -04
Sapphireblack metallic

jensenspeedway hoppas att detta kan hjälpa dig vidare, om du inte kan öppna pdf-filen så maila mig på micky@jonesmail.se så mailar jag över den.

AUX_Connector_Retrofit.pdf

//BMW CS #6780
Livet är alldeles för kort, i förhållande till hur länge man är död.

Visa användare
170
mac-jones
X3 3,0iA -04
Sapphireblack metallic

Det blev helt fel maila mig så skickar jag över det.

M.Jones

//BMW CS #6780
Livet är alldeles för kort, i förhållande till hur länge man är död.

bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Kika in min tråd:
Länk

Det finns andra alternativ också men den här är klockren tycker jag.

USB, SD-kort och aux.

Det finns sånna här med blåtand också om man vill lägga pengarna.
Man styr denna från stereon eller från knapparna på ratten.
Jag såg en annan som hade länkat till sin egen tråd i din tråd bmwe392001.
Men det fanns inga bilder kvar på var man ska löda dit aux kabelns R,L och jord på kretskortet i stereon. någon som har dessa bilder ?

vad jag fattade det så är det där signalerna ifrån cd kommer in sätter man aux signalerna. som aux blir som en cd. billigt och enkelt bara man vet vart man ska löda ?

// donald
bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Japp men jag tror att instruktionerna var till en 5-serie och stereon ser inte lika ut. Har för mig det.

Men om du har ingången bak vid isokontakten för auxen är det bara kabeln som måste ha ett motstånd. Har för mig att någon tysk bmw-sida har bilder på det. Jag har för mig att jag googlade det när jag höll på.

Jag har inte heller en modeknapp och som jag förstod det kan man inte få ut någon aux på normalt sätt på en e46 före 02. Men jag kan ha fel. Stödet för aux kom till faceliftmodellerna som kom 02 men man kan säkert göra lika som på
5-seriemodellerna också om man vet vad man gör.
bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Japp men jag tror att instruktionerna var till en 5-serie och stereon ser inte lika ut. Har för mig det.

Men om du har ingången bak vid isokontakten för auxen är det bara kabeln som måste ha ett motstånd. Har för mig att någon tysk bmw-sida har bilder på det. Jag har för mig att jag googlade det när jag höll på.

Jag har inte heller en modeknapp och som jag förstod det kan man inte få ut någon aux på normalt sätt på en e46 före 02. Men jag kan ha fel. Stödet för aux kom till faceliftmodellerna som kom 02 men man kan säkert göra lika som på
5-seriemodellerna också om man vet vad man gör.
ps
130
psoon
528i -00
bmw 1800 -64
Länk

jag tror du måste ha en mode-knapp för att göra en egen kabel som fungerar. försökte göra detta på min 320 utan lycka...
Från vilken årsmodell finns det en auxingång? Jag ska ha en 320 -05 som mellanbil några mån hade ju varit trevligt med lite musik i bilen över sommaren.
ps
130
psoon
528i -00
bmw 1800 -64
@Boos32s

tror det är efter april 03 så det är inga problem för dig om det är en e46.
Låter kanon det. Ja det är en E46 tack för hjälpen.
Hmm.. Nu har jag hämtat pärlan. men vart hittar jag auxingången då? Har jag fattat fel att det ska finnas på min bil. En 320i E46 2005 års modell.
bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Boos32s

Det är inte säkert att det valdes till någon aux men din stereo har en ingång bak så det räcker att greja en auxkabel. Det är möjligheten till aux som är skillnaden mellan nyare och äldre modellerna. Att den faktiskt har en inkopplade aux är en annan fråga.
ps
130
psoon
528i -00
bmw 1800 -64
som sagt så om du vill bygga en egen kabel så finns allt du behöver i denna tråden: Länk

annars på du köpa en kabel som jag tyvärr inte har länk till, men dessa brukar kosta runt 1000 kr tror jag.
bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Länk

Köp någon sån här så är de klart. 1000kr? Var det taget ur luften?
bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Här verkar någon ha haxat hemma så man får in sin ipod också:
Länk
ps
130
psoon
528i -00
bmw 1800 -64
Dom jag sätt har gjort det, i och för sig har det varit med usb och sd kort mm. Tycker dock att 200 spänn för en kabel är ganska dyrt det med...
bl
521
blade80
E46 330xiA, 2001
Ja men usb och sd-kort -modulen är ju en helt annan grej. En eftermarknadsenhet. Jag har själv en sån eftersom jag har en för gammal stereo för att få ut aux annars. Det är blåtand, usb, sd och aux på den och det går styra allt från ratt eller från stereon. Runt 700kr betalade jag för den. Klockren produkt.

Men som sagt, en auxkabel är en helt annan grej. Vill man inte betala vad en ny kostar kan man väl chansa på skroten eller löda ihop en själv. Finns ju bra guider.
axelsson
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.