AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
879

Misstänker att ABS vill inte göra sitt jobb..

mi
114
mikez
540iA E34 Touring -94
Hej. Jag har börjat känna av ett problem på min bil. Det är nämligen så här att jag märker att ABSen ville ej gå igång vid vissa tillfällen. Det har hänt mig flera gånger att jag kom in i en skarp kurva där jag verkligen måste bromsa in och ratta. Men vad händer? ABS fungerar inte ett smack. Hjulen låser sig och hur jag än rattar så åker bilen rakt fram.. Hur i hel**** är det möjligt? Hur ska jag fixa till felet ? :(

Mvh Mike.
ba
29
ballsam
530d touring -04
Några varningslampor som lyser?
mi
114
mikez
540iA E34 Touring -94
Nej inga alls.. Men enligt mig Fungerar inte ABSen som den ska
Du lär inte märka så mycket på en skarp kurva, men provar att tvärnita på en grusväg det ska tugga om pedalen.
Anledningen till att du inte märker något i en skarp kurva är för att hjulen inte låser sig som de gör på tex is / grusväg.
Wa
596
Waterlily
BMW 530dx Touring -11
Jag har lagt märke till att ABS:en på min F11 är ganska slapp och låser hjulen vid låga farter under ca 30 km/h. På min gamla Volvo 850 fungerade ABS:en ända ned till nästan noll i fart. T.o.m min gamla Volvo 760-88 tyckte jag betedde sig "bättre" än min nuvarande F11. fast minnet kanske sviker här. Det var så länge sedan.

I högre farter verkar ABS:en fungera bättre men när farten sjunker till ca 30 så låser sig hjulen och man kanar som en gammal icke-ABS-bil.

Ska det verkligen vara så?

/Näckrosen.

I rather go ponding
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.