AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.566

3 serien 2006 Centrallås problem

oa
1
oakleaf
316 2006
hej!

har problem med mitt centrallås på min 3 serie från 2006. har gått 64 000 km

när jag trycker på fjärkontrollen så lyser det upp i bilen och bilen blinkar till, men ingenting händer med låsen, håller jag nere knappen går vinrutorna ner samt att bagageluckan fungerar som den ska.
jag kan bara öppna förarsidan manuellt med nyckel. och det går inte att öppna någon dörr från innsidan. det går dock att låsa förarsidan med dosan.

Väldigt tacksam för svar.
ni
91
nicaon
525iM Touring -01
Kolla säkringarna! Jag har upplevt samma sak och då var det en säkring som var kass. Kommer inte ihåg vilket nummer det var på säkringen dock.

//Niklas
Verdi
Jag har exakt samma problem. Tack för tipset!
sw
195
swede
X6 m50d -16 F16
Skakar liv i träden och undrar om det vekligen är säkringsproblem.
Min nyinköpta uppförs sig likadant upptäckte jag till min stora förvåning.
Helt plötsligt går det inte att låsa bilen. Den blinkar bara till och larmet går på.
Har låst förardörren med nyckel och det andra med dörrknappen, och då upptäckte jag att det inte gick att öppna de andra dörrarna inifrån. Inte heller går det att låsa/låsa upp med låsknappen inne i bilen.

Så nu sitter man och kan bara öppna förardörren. Helt sjukt.
Läste nånting om upplåsningspärr i handboken men fattar inte hur det fungerar.

bilen e90 -08.

Nån som kan ge råd om det verkligen är säkringen eller om det nån mystisk knappkombo/nyckevridning som måste till.

Säkringsnummer vore kanon så man kan kolla.

mvh
Swede

sw
195
swede
X6 m50d -16 F16
Säkring 72 & 73 går hela tiden och det verkar som låsmekanismen höger fram som behöver bytas.
Var förbi BMW och checkade och hoppas få det på garantin och bytt imorgon.

Hann bara köra bilen hem och hoppas verkligen inte på mer strul - vill ju ut och köra!
sw
195
swede
X6 m50d -16 F16
det blev mer strul - även förardörrens låskista behöver bytas. Så det blir en vända till till BMW. Nu kan vi iallafall åka fler i bilen :-)
Hej jag har liknande problem med:

Min e46 (330i år 2000) låser dörrar, men låser ej upp. Jag kan också enbart låsa upp förardörr manuellt, men inte öppna någon av de andra dörrarna varken med nyckel eller inifrån. Har också läst i handboken om upplåsningsspärr, men hittar inte hur det skulle funka att låsa upp den.

Har kollat alla mina säkringar och de är hela och fina. Är helt förtvivlad nu om detta :-(.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.